Heights

Under 24 timmar får fem New York bor chansen att förändra sina öden. De har upp till soluppgången att utmana sina öden.

Originaltitel Heights
Regissör Chris Terrio
Manus Amy Fox, Chris Terrio
Genre Drama, 2000-tal
Skådespelare Chandler Williams, Bess Wohl, Glenn Close, Elizabeth Banks, James Marsden, Jesse Bradford, Isabella Rossellini, Matthew Davis, Andrew Howard, Rufus Wainwright, George Segal, Denis O'Hare, Jim Parsons, Thomas Lennon, John Light

2006-10-27
Skådespelet är inte dåligt och produktionsmässigt är det inte heller dåligt. Men jag tyckte det var svårt att få något riktigt grepp om storyn. Den engagerade inte mig och kändes onödigt virrig i sina skarpa klipp mellan ytliga karaktärer. Ointressant och 35 minuter fick räcka för min del. Bortkastad tid, enligt min mening.
seriost
2006-08-01
Den var bra, särskilt i kvinnoporträtten. Jag kände dock att de kunde utvecklat karaktären Peter.
paycheck
2006-07-29
Riktigt bra och känslosam film. James Marsden levererar som vanligt och Glenn Close är riktigt bra.
Menzing
2006-07-25
Lite väl förutsägbar, och lite väl påklistrade kulturfloskler. Glenn Close är som alltid bra.
hawk
2006-07-05
Intressant, men uddlöst slut.
bizon
2006-06-25
Väldigt bra. Känslosamt, snyggt, stämningsfullt. Bra musik, bra skådespel. Femman är inte långt borta. Håller med Jonatanh.
krck
2006-06-22
den var bra, helt klart. det blir bara så krystat så fort man ska ha in lite homosexualitet och försöka vara helt avslappnad med det. dessutom tycker jag slutet drar ner ganska mycket...
Jonatanh
2006-04-13
Grymt bra film om människor, kärlek, svek och vänskap. Imponerande djup skildras väl i en värld som annars anses ytlig. Blir flera gånger riktigt berörd och ville se om filmen redan medans jag såg den. Imponerande, personlig och på många sätt unik men ändå typiskt amerikansk independent när den är som bäst.
ilgoga
2006-03-01
Bra film... men som sagt, inget speciellt... bara kul att se att Marsden (som jag bara sett som Slim innan) verkligen kan agera...
Malkmus
2005-12-15
Jag kom aldrig in i den här filmen riktigt. Den var ok men inget extra.