I sista sekunden

Gene får ett uppdrag av några kallblodiga typer. Det går ut på att mörda guvernören som ska hålla ett tal på stadens hotell. Gene har 90 minuter på sig - annars mördas hans dotter som hålls gisslan. Filmen utspelas i realtid.

Originaltitel Nick of Time
Regissör John Badham
Manus Patrick Sheane Duncan
Genre Drama, Action, Kriminalare, Thriller, 90-tal
Skådespelare Johnny Depp, Charles S Dutton, Christopher Walken, Marsha Mason, Peter Strauss, Roma Maffia, Courtney Chase, Gloria Reuben, Bill Smitrovich, Yul Vazquez, G D Spradlin
Betygsantal 1900

Starlette
2021-04-03
Oj. Här blev man förvånad. Hur kunde Johnny Depp medverka i denna? Fastnade inte alls för filmen. 2-
2019-02-25
Ett dussin verk som är smart & intrig full. Men man ledsnar efter alla "smarta" twistar" Den som verkligen äger är givet Walken. Sånt svin, utan några schyssta vibbar. Depp var väl godkänd som svettig- måste mördare. 2+
gjoob
2018-02-20
Väldigt nervkittlande actionthriller, underhållande från första till sista bildruta.
2017-07-31
Väldigt bra och spännande thriller med bra skådespelare.

2017-07-16
Ingen stor filmkunst og neppe særlig sannsynlig. Men litt spennende er det jo.
2014-11-03
En actionfilm inspelad i realtid med ett riktigt högt tempo. Jag gillar det här,bra skådisar och som sagt ett riktigt röjartempo! Lite ovanligt att se Johnny Depp i en sån här roll men han gör det riktigt bra. Christopher Walken är som vanligt bra även han.
Djason
2014-09-23
Bra skådisar med en ung Depp i spetsen räddar denna film till en svag 3:a. Ganska underhållande film men trots duktiga skådisar luktar den lite b.
skatedawe
2014-07-14
Dålig stämning genom filmen, tråkigt ämne och knappt spännande.
precineadd
2014-06-29
90-talet var fint, verkan före orsak, effekt före logik och christopher walkens som christopher walkade sig igenom filmer
Taandborste
2013-04-21
Rätt underhållande även om jag önskar att slutet var bättre.