1.7

Ice Planet

Under en tillfällig fred, efter ett förödande krig någon gång i framtiden, attackeras en militärakademi i yttre rymden av en okänd och överlägsen, utomjordisk makt. Men akademins befälhavare lyckas tillsammans med en grupp nyutexaminerade kadetter fly till en stor forskningsstation. Utomjordingarna är fortfarande på jakt efter den flyende gruppen när forskningsstationen plötsligt skickas genom en okänd port ut i hyperrymden. Plötsligt har de ingen som helst aning om var de befinner sig eller om de någonsin kommer att kunna återvända till jorden.

Originaltitel Ice Planet
Regissör Winrich Kolbe
Manus MG Conford
Genre Science Fiction, 2000-tal
Skådespelare Valerij Nikolajev, Wes Studi, Rae Baker, Anna Brüggemann, James O'Shea, Reiner Schöne

uffepuffe
2006-10-17
Om idéerna varit mer utvecklade skulle det varit en klar 2:a.
zzaga
2006-08-28
Helt förvirrande story, trista skådisar, ganska trista miljöer (budget), ganska ok effekter.
Halloba
2005-06-21
Fy fan vilken skit.. mådde illa av att se på den
NoWireHangers
2005-04-01
Berättarrösten är cool och James O'Shea är ögongodis. Allt annat med filmen är skit.
override
2005-03-29
Helt underbar film.
valle_vm
2004-09-29
förmodligen en av bärldens sämsta filmer
Countess_Malin
2004-03-05
Taskigt pilotavsnitt. Stor suck.
Myrkotten
2004-02-11
Nu säger de nåt som ger filmen handling. Nu? - nej. Men nu då? - nä. Men nu måste väl någonting ändå hänga ihop? Nähä, inte det heller...
2003-11-18
För femtio år sedan kunde man skylla på okunskap, orutin samt bristande teknik, men nu och här? Förmodligen världshistoriens mest överflödiga film. Precis allt har vi sett förut, fast mycket bättre. Ett måste för sf-kalkonälskare, fast mig tilltalade den inte det minsta.
SunguraMjanja
2003-11-10
För uppenbart pilotavsnitt till tv-serie, vilket ger ett lite konstigt slut.