Kick-Ass 2

Dave Lizewski, mer känd som Kick-Ass, har med sitt mod inspirerat en ny våg av maskerade vardagshjältar. När Mindy tvingas lägga av efter att ha blivit påkommen med att smyga ut som Hit Girl ansluter sig Kick-Ass till superhjältegänget Justice Forever, ledda av Colonel Stars and Stripes. På andra sidan står återigen Chris D'Amico, nu pånyttfödd som The Mother Fucker.

Originaltitel Kick-Ass 2
Regissör Jeff Wadlow
Manus Jeff Wadlow
Genre Komedi, Action, Kriminalare, 2010-tal
Skådespelare Aaron Taylor-Johnson, Chloë Grace Moretz, Christopher Mintz-Plasse, Clark Duke, Morris Chestnut, Jim Carrey, Donald Faison, Lindy Booth, John Leguizamo, Garrett M Brown, Augustus Prew, Ella Purnell, Robert Emms, Olga Kurkulina, Lyndsy Fonseca, Claudia Lee, Sophie Wu, Steven Mackintosh, Monica Dolan, Yancy Butler, Tom Benedict Knight, Tanya Fear, Daniel Kaluuya, Benedict Wong, Tom Wu, Enzo Cilenti, Angelica Jopling, Dimitri Vantis, Iain Glen, John Schwab, Todd Boyce, Stewart Scudamore

Skapad 2019-11-09 av TimBuckley
Låt oss vara ärliga. I den första filmen om Kick-Ass (2010) så var det egentligen en annan karaktär som framför filmens betitlade huvudkaraktär lyckades med att sno åt sig filmpublikens huvudi...   Läs mer »

2015-08-08
Så mycket bättre än den förra filmen! Trist bara att carrys karaktär inte var med längre" sen var det många sköna typer med i filmen. Då speciellt motherfucker som ägde med sin ondhet och roliga snack) mumsigt våld åxå.3 +
WillyV
2015-07-07
Underhållande men snäppet sämre än ettan. Förmodligen pga avsaknaden av Nick Cages underbara Big Daddy. Sedan så är Mark Strong av en annan kaliber än M-P som skurk. Självklart är Hit Girl fortsatt bang-on.
produr
2015-03-29
Onödig uppföljare
2015-01-20
Jag hade inte tänkt att se denna film då jag tyckte den första filmen var så väldigt bra och därmed inte behövde en uppföljare och dessutom avskydde jag trailern till denna uppföljaren. Heta diskussioner på olika filmforum fick mig dock att chansa vilket jag inte ångrar. Med undantag från Hit-Girls sidhistoria a la "Mean-Girls" så har jag egentligen inget att klaga över. Inte bättre än den första filmen(Vilken chock!) men en väldigt bra, kul och underhållande uppföljare. 4-
Halofreak92swe
2015-01-19
Oj, glömt att betygsätta denna. Skumt.. Inte lika awesome som ettan såklart. Har till stor del att göra med bristen på Nicolas Cage och bristen på det där ocensurerade våldet. Den här försöker vara rolig men det blir lite töntigare än föregångaren. Stark 3 eller svag 4, kan inte riktigt bestämma mig. Chloë Grace Moretz är ju bäst iaf:)
Chris90
2014-12-23
Bättre än första! Gillade kontrasterna mellan lek/serietidning och verklighet, t.ex. de rätt blodiga fightscenerna. Dessutom trevligt att åtminstone den kvinnliga huvudkaraktärens syfte inte var att agera romantisk sidekick till killen (även om resten av de mkt få kvinnliga rollerna fick mig att höja på ögonbrynen).
92axha10
2014-12-06
Jag gillade den här mer än den första filmen. Jim Carrey är lysande trots sin begränsande tid på skärmen. Filmen tar en liten sväng från sin föregångare och den lyckas att kännas ny och påhittig. Mycket känns igen men skiljer sig tillräckligt för att underhålla oss igen.
Taandborste
2014-10-28
Rätt underhållande, men sämre än den första filmen.
pufred
2014-10-23