2.2

Kicking & Screaming

Familjefadern Phil Weston, som hela sitt liv varit ett offer för sin egen fars extrema tävlingsinstinkt, tar på sig att träna ett juniorfotbollslag och märker att hans fars sjuka beteende har gått i arv till honom.

Originaltitel Kicking & Screaming
Alternativ titel Kicking and Screaming
Regissör Jesse Dylan
Manus Leo Benvenuti, Steve Rudnick
Genre Komedi, Familjefilm, 2000-tal
Skådespelare Will Ferrell, Robert Duvall, Mike Ditka, Kate Walsh, Musetta Vander, Dylan McLaughlin, Josh Hutcherson, Steven Anthony Lawrence, Jeremy Bergman, Elliott Cho, Erik Walker, Dallas McKinney, Francesco Liotti, Rachael Harris, Laura Kightlinger, Matt Winston
Filmnummer 31934

Skapad 2019-11-09 av Loomis
Regissören till ”American Pie – The Wedding” fortsätter på komeditemat men har denna gång bytt ut silikontuttar mot riktiga bollar. I huvudrollen ser vi numer väldigt aktiva Will Ferrell som f...   Läs mer »

2018-07-08
Just det, det är den här. Jag tror alltid att detta är en annan (bra)film och börjar titta - sen kan jag inte sluta.
deswhip
2017-01-08
Det är lite fånigt ibland men också väldigt roligt. Filmen parodierar på vinsthungriga bullies och deras undergivna offer 3-.
2014-11-10
Detta är Will Ferrel show och jag menar det på det absolut positivaste sätt man kan tänka sig. Det finns ingen idag som besitter den komiska timing och förmåga att levera manus oavsett hur sjukt det är. Att Robert Duvall är med inger respekt till produktionen. Samspelet mellan Ferell och Super Bowl-legenden Mike Ditka är hur skönt som helst.
Darn
2013-07-05
Faktum är att jag inte skulle sett just den här egentligen, utan en annan med samma namn. Men eftersom jag blev lite lockad av att Ferrell spelade huvudrollen så blev det bara så ikväll. Tji fick jag...
2012-05-26
Det är egentligen bara en sak som skiljer denna film från andra vedervärdiga knatteligsrullar, och det är att denna under små stunder är riktigt rolig. Sista matchens första halvlek fick mig att skratta så att tårarna rann. Annars precis samma skit. (6+/15)
eliastheman
2012-03-29
i slutändan är det inte så kul att se barn spela fotboll... Älskar Will Ferrell, men man får inte se tillräckligt mycket av hans humor i denna
Slowdive2
2012-03-09
Det är lovvärt att filmen försöker beröra ett så känsligt ämne som fäders trista vidarebefordrande av förtryckande prestationskrav. Troligen fungerar filmen bäst för barn, ungdomar och familjer som brottas med de här problemen. Hade som vuxen önskat lite mer nyanser och närkontakt - som Will Ferell ändå kan förmedla då och då.

2011-09-20
Duvall borde inte ställa upp på sån här skit.
KevinCroner
2011-08-18
Ferrell är min gud. Det här är inte hans bästa, men inte heller hans sämsta. Se den om du är ett fan!
AlbinWesley
2011-07-17
Överdrivet och extremt och jag skrattade flera gånger. Några av karaktärerna är fantastiska. Men bättre än en trea kan det förstås aldrig nånsin bli av nåt sånt här.