Metropia

Metropia utspelar sig i ett skrämmande Europa i en nära framtid, oljan är i princip slut och kontinentens tunnelbanenät har byggts samman till ett gigantiskt nät under Europa. Roger från Farsta vill helst inte åka tunnelbana. Han tycker det är obehagligt och han hör röster. En dag kommer Roger makten på spåret och inser att hans liv styrs i minsta detalj. Han försöker bli fri, för det behöver han hjälp av Nina, eller är det så att hon behöver honom.

Originaltitel Metropia
Regissör Tarik Saleh
Manus Fredrik Edin, Stig Larsson, Tarik Saleh
Genre Animerad, Thriller, Science Fiction, 2000-tal
Skådespelare Vincent Gallo (röst), Juliette Lewis (röst), Stellan Skarsgård (röst), Udo Kier (röst), Sofia Helin (röst), Alexander Skarsgård (röst), Shanti Roney (röst), Fares Fares (röst), Fredrik Eddari (röst), Indy Neidell (röst)

Beccson
2012-01-24
Så himla tråkig! Och jag som hade såna förväntningar.. :(
Spook
2011-12-18
njae tyckte det var för lite sex ;)
2011-10-07
Tyckte först att det såg ut som en kass musikvideo och att handlingen kändes klyschig. Men man vande sig väldigt snabbt vid den säregna animationsstilen, och handlingen var om än inte särskilt orginell, ändå riktigt fräck. Att sedan Stellan och Alexander Skarsgård, Juliette Lewis från en av världens bästa filmer Natural born killers, samt den gamle coole stofilen Udo Kier medverkade som röstskådisar och uppenbara modeller för animationerna gjorde ju knappast saken sämre. Jodå, den tog sig upp till en fyra till slut.
Schampo
2011-09-18
en bra film.
1idiotzebra
2011-08-31
spännande koncept och väldigt fascinerade. Både i animationen och historiemässigt.
Jörmungandr
2011-08-20
Kikade på en animerad historia som utspelar sig i en dystopisk nära framtid. Helt Ok, och sen fick man ju vibbar av Aldous Huxleys "Brave New World" vilken jag tror är en tydlig inspirationskälla.
Jobas33
2011-08-08
riktigt tradig
Kirikou
2011-08-02
Imponerande animationer, men rätt tråkig story.
Agatefilm
2011-07-17
Käns verklig vissa stunder men ändå inte. Dålig story. Fast den för ett litet plus för att den är gjord med Photoshop och andra Adobe program.
Adore3e
2011-07-05
Spännande koncept men filmen lyckas inte fånga mitt intresse och historien blir långsam, förvirrande och sad sad sad..