Nattens väktare

Generationer har uppstått och dött sedan den dagen då ljusets och mörkrets styrkor kom överens om en vapenvila. Väktare från båda sidor ser till att överenskommelsen inte bryts och att ingen sida får övertyga någon att ansluta sig till mörkrets eller ljusets makter. Men en dag föds en mäktig individ av "de andra" som kan komma att kunna rubba balansen mellan ljus och mörker.

Originaltitel Nochnoy dozor
Alternativ titel Night Watch, Notjnoj dosor
Regissör Timur Bekmambetov
Manus Timur Bekmambetov, Sergej Lukjanenko
Genre Action, Thriller, Skräck, Science Fiction, Fantasy, Mysterium, 2000-tal
Skådespelare Nikolaj Oljalin, Vladimir Mensjov, Jurij Kutsenko, Aleksej Tjadov, Konstantin Chabenskij, Galina Tjunina, Zjanna Friske, Aleksandr Samojlenko, Marija Porosjina, Valerij Zolotuchin, Viktor Verzjbitskij

Skapad 2019-11-09 av HankVermin
Rysk film associerar man oftast med tungsinta långsamma dramer i Tarkovskijs anda. Night Watch hör inte till den kategorin – här är det urgamla konflikter mellan ljus och mörker, vampyrer, förb...   Läs mer »

2010-04-09
Så otroligt bra film. Hör lätt till en av mina favoriter. Ryssarna kan vara riktigt grymma på filmer. Den här kan ses om och om igen!
Bewitched
2010-03-15
Så jäkla bra! Ryska filmer is the shit! haha Gå in och läs min recension av filmen på: http://bewitched.blogg.se
brtkrbzhnv
2010-02-02
Upplösningen var riktigt pjåkig och produktplaceringen rätt töntig, men annars var det rätt kul.
ellaine
2010-01-21
Jävla pissfilm!
FatFrank
2010-01-14
Gav upp efter en timme...
PebblesBeach
2009-10-31
Stundvis riktigt snyggt filmad!
Enaselin
2009-10-29
Den är ganska bra gjord, men handlingen suger - när man väl förstår den.
Totenkopf
2009-10-28
Nä det här var inte mycket att jubla över, kändes rörig till tusen.
Eldritch
2009-10-25
ORLY-ugglan är fin.
akasava
2009-07-27
Helt klart en av de allra sämsta filmerna jag sett. Att jag tvingade mig igenom skiten var bara för att en kompis hemskt gärna ville se den.