2.6

Sea Fever

Historien utspelar sig på en fisketrålare utanför den irländska västkusten. Marinbiologstudenten Siobhán kämpar för sin egen och besättningens överlevnad när fartyget smittas av en okänd och dödlig parasit.

Originaltitel Sea Fever
Regissör Neasa Hardiman
Manus Neasa Hardiman
Genre Skräck, Science Fiction, 2010-tal
Skådespelare Hermione Corfield, Connie Nielsen, Dougray Scott, Olwen Fouéré, Jack Hickey, Ardalan Esmaili, Dag Malmberg, Elie Bouakaze

Afflicter
2024-01-18
Lite okonventionell halvskräck kan man säga. Relativt kompetent regisserat utan att manuset följer alla sedvanliga regler för den här typen av film.
GrandMaster_E
2023-05-21
Finns mycket potential men tyvärr säljer inte skådisarna manuset fullt ut och man blir aldrig riktigt engagerad i karaktärernas öden.
PeterTheW
2021-10-18
Som Djason påtalade - Intressant idé med potential. Men det hade ju kunnat göras betydligt bättre. Någorlunda snyggt gjord, skådespeleriet är bra och det finns ett par rätt effektiva scener men också väldigt mycket mer att önska.
Djason
2020-06-01
En film som är gjord med hjälp från flera länder där ibland Sverige, antagligen enda anledningen som Dag Malmberg har en liten roll. Själva filmen har potential och en intressant idé men det blir liksom aldrig särskilt spännande tyvärr.