Sound of My Voice

Två dokumentärfilmare beslutar sig för att infiltrera en hemlighetsfull sekt som drivs av en mystisk kvinna. Hon påstår sig ha rest tillbaka från framtiden - är det sanning eller bluff?

Originaltitel Sound of My Voice
Regissör Zal Batmanglij
Manus Brit Marling, Zal Batmanglij
Genre Mysterium, 2010-tal, Drama
Skådespelare Christopher Denham, Nicole Vicius, Brit Marling, Davenia McFadden, Kandice Stroh, Richard Wharton, Christy Meyers, Alvin Lam, Constance Wu, Matthew Carey, Jacob Price, David Haley, Avery Kristen Pohl, James Urbaniak, Laura Leyva, Travis Johns

elzplz
2013-03-10
haha, när de bad sektledaren sjunga något ifrån framtiden och hon började sjunga dreams av the cranberries och en dude ba' UM, you know that song is from the 80's right?
emsir
2012-12-20
Jag älskar sci-fi och psykologisk thriller kombinerat och den smala genren kan Brit Marling. Problemet med att det är en lågbudgetfilm är att det är oklart om det kommer bli två delar till som skaparna avsåg, vilket påverkar min åsikt om filmen. Gillar Christopher Denham och hans karaktär som man aldrig riktigt vet var man har. Lite för många lösa trådar (som man märker inte är tänkta att lämnas lösa, utan knytas ihop senare) för att Sound of my voice ska få högt betyg som fristående film, men som del av en trilogi blir det en fyra i betyg.
Ondskapt
2012-11-26
Lågmäld och stundtals obehaglig grubbel-sci-fi med den ännu inte nog uppskattade Brit Marling som en förtrollande och otäck sektledare. Snyggt, tänkvärt och väldigt öppen, vilket gör att man håller tummarna för den planerade trilogin.
2012-11-04
tpb, stämmer verkligen det? Mäktigt lågmäld och mångfacetterad film utan klara svar men på ett sätt som funkar. Fyran är inte helt given men känslan jag lämnar filmen med förtjänar en fyra.

2012-10-06
Den är ju gjord med tanke att vara del ett av tre...så mycket är ju fullkomligt oklart med mening. För mycket försök att göra tittaren förvirrad tycker jag. Men den håller klar trea.
Benisakura
2012-10-02
Som flera redan varit inne på så har den potential men lyckas inte riktigt knyta ihop säcken, sen behövs absolut inte allt läggas fram i klartext men lite mer fyllnad hade inte skadat.

2012-10-01
Jag gillar den, men att lämna så mycket frågor och hål i storyn är riktigt irriterande.
Tannhäuser
2012-09-25
Intressant, men hade kunnat vara så mycket mer. Skulle ha varit lite längre och vågat lite mer.
PolPut
2012-09-23
Behöver 15-20 minuter till för att ge mera djup åt sekten och dess ledare och då skulle det kunna bli en fyra av det hela. Så, för kort.
Borrman
2012-09-23