Sound of My Voice

Två dokumentärfilmare beslutar sig för att infiltrera en hemlighetsfull sekt som drivs av en mystisk kvinna. Hon påstår sig ha rest tillbaka från framtiden - är det sanning eller bluff?

Originaltitel Sound of My Voice
Regissör Zal Batmanglij
Manus Brit Marling, Zal Batmanglij
Genre Mysterium, 2010-tal, Drama
Skådespelare Christopher Denham, Nicole Vicius, Brit Marling, Davenia McFadden, Kandice Stroh, Richard Wharton, Christy Meyers, Alvin Lam, Constance Wu, Matthew Carey, Jacob Price, David Haley, Avery Kristen Pohl, James Urbaniak, Laura Leyva, Travis Johns

Aven
2012-09-23
Den här filmen påminner mig en hel del om Donnie Darko, på sättet som den ger ledtrådar som inte är uppenbara och hur den lämnar åskådaren att pussla ihop väldigt mycket själv. Vissa hatar såklart sådana filmer. Jag gör det när det känns dumt och pretentiöst. Här tar det mig lite på bar gärning, och även när jag tror att jag bestämt mig för vad filmen handlar om och hur det kommer att sluta så blir jag förvånad. Väldigt bra skådespeleri dessutom.
MetalJukebox
2012-09-05
Bra film med en tät stämning, dock kände jag att den gärna hade kunnat vara 30 minuter längre.
« Föregående kommentarer