2.4

Tango & Cash

Två av Los Angeles absolut bästa poliser, Ray Tango och Gabriel Cash lyckas stoppa en viktig affär som knarkkungen Yves Perret precis skulle avsluta. På grund av det förlorar Perret stora mängder pengar och kräver hämnd. Men Tango och Cash tål inte varandra, trots sina framgångar inom yrket och det sista de vill göra är att samarbeta. Men nu när Perret har någonting stort på gång måste de börja lita på varandra och genomföra uppdraget tillsammans. Även om det innebär livsfara.

Originaltitel Tango & Cash
Alternativ titel Tango and Cash
Regissör Andrej Konchalovskij, Albert Magnoli
Manus Randy Feldman
Genre Komedi, Action, Kriminalare, 80-tal
Skådespelare Sylvester Stallone, Teri Hatcher, Kurt Russell, Jack Palance, Brion James, James Hong, Marc Alaimo, Robert Z'Dar, Philip Tan, Michael J Pollard, Lewis Arquette, Edward Bunker, Leslie Morris, Roy Brocksmith, Susan Krebs, David Byrd, Richard Fancy, Jerry Martinez, Michael Jeter, Clint Howard, Geoffrey Lewis

Andreas_
2022-02-16
Helt okej gammal 80tals klassiker med två av dom största 80tals stjärnorna Stallone och Russell som har en underbar kemi ihop och lyckas få till en riktigt bra cop buddy film, när den kom 89 så var den helt rätt i tiden och riktigt jäkla bra actionfilm, idag när man ser om den 33 år senare!! så håller den såklart inte riktigt lika bra, actionscenerna är fortfarande ok och kemin mellan Stallone och Russell är lika bra men man märker att manuset och klippningen inte är någon höjdare eller särskilt välgjort så blir det såklart genast sämre, idag är man som sagt bortskämd med kvalité som man helt enkelt inte var på den tiden, så man får ta det lite för vad det är och stänga av hjärnan en smula, då är faktiskt detta fortfarande bra och underhållande, hade gärna sett en uppföljare men det kom aldrig tyvärr. Kan rekommenderas om man diggar Stallone eller Russell eller båda två, för dom lyfter filmen ett snäpp på egen hand, så en helt okej actionrulle från gamla goda slutet på 80talet, betyget blir en stark 3:a
92axha10
2016-02-20
Förvånansvärt lite action. För lite one-liners och för lite dum och lättsam action.
missbaath
2016-02-02
Klassiker! Sköna lines och totalt obegripliga scener mellan varven, men en roligt och skön action. Love the 80\\'s
kervisch
2016-01-12
3 av 5. Godkänd.
Körsbär
2015-08-19
Vad jag tyckte denna film var så bra då jag var liten men det är bara skön action som håller filmen borta ifrån ettan. Realismen är skrämmande låg, ojojoj. Så många barndomsminnen förstörda :D

2015-06-17
Väldigt Lättsam 80-tals actionkomedi. Påminner om Showdown In Little Tokyo och Lethal Weapon, fast mindre seriös. Skurken (spelad av Jack Palance) är till och med parodiskt lättsam, men rolig. Storyn är hyfsad, men utförandet är mycket bra. Russell och Stallone är riktigt bra ihop. Teri Hatcher är rolig också. Riktigt skön rulle. Tummen rakt upp. ”They don’t make ’em like this anymore”.
2014-10-26
Detta är egentligen ingen bra film men när man ser en film när man är liten och gillar den så hänger känslan kvar. Rationellt vet jag att den inte är bra men känslan jag får när jag ser den är stark och positivt.
Tatty
2014-01-08
Bra och spännande film. Stallone och Russel spelar rollerna bra.
Hanness
2013-08-22
Sly när han är som bäst, skön humor, action & one-liners. Vad mer kan man begära?
Raimo_1985
2013-06-24
Andra titten och jag sänker till en tvåa även om det svider lite. Det blev lite för fånigt den här gången, tyckte den var mycket roligare förra gången.