3.6

The Flat

Surrealistisk kortfilm. En man blir instängd i en lägenhet med de mest bisarra egenskaperna; vad han än tar sig för så händer något oväntat.

Originaltitel Byt
Regissör Jan Svankmajer
Manus Jan Svankmajer
Genre Animerad, 60-tal, Kortfilm, Fantasy

Gröne_Orm
2009-09-22
Är det inte någon av Cube-filmerna där de reser i tiden? I så fall tror jag att Trey Parker var med där och hamnade i 1967 där han pitchade idén för både Svankmajer och Hanson. Filmen innehåller ett naket bröst och ett antal mustascher, också.
emmabo
2009-09-13
Svankmajer totally freaks me out. Så att säga. Det här var ändå en av de bättre jag sett. Gillar.
karlmats
2008-05-19
En förvånandsvärt bra kortfilm där den allegoriska aspekten givetvis är den stora behållningen tillsammans med de stora möjligheterna till att läsa mellan raderna vad som egentligen händer. Bra regi och musik också. Lyckas hålla mitt intresse uppe till slutet och kan rekommenderas till alla andra kommunismhatare där ute.
jssfrk
2008-03-17
Bravo, det är så här jag vill ha mina surrealistiska kommunismallegorier.
amam
2008-03-10
Inte så dåligt. Jag gillade den.
idd
2008-01-10
inte svankmajer i sitt esse direkt, men roligt å surrealistiskt som vanligt..
kakmonster
2007-08-04
Skum :)
HerrArne
2007-07-21
En upplevelse man bör unna sig.
MrsSmiths
2007-01-14
Förvånande svag film av mästaren Svankmajer. Den var på tok för enkel och förutsägbar och musiken ska vi inte tala om…
muschii
2006-09-21
Haha, Murphys lag. Fascinerande och absurd film. Svankmajers klart bästa hittills, svag fyra.