2.3

The Hole

Två bröder upptäcker ett mystiskt hål i deras källare. Ett hål som leder till deras mörkaste korridor av rädsla och mardrömmar.

Originaltitel The Hole
Regissör Joe Dante
Manus Mark L Smith
Genre Thriller, Äventyr, Fantasy, 2000-tal
Skådespelare Teri Polo, Bruce Dern, Nathan Gamble, Haley Bennett, Quinn Lord, Chris Massoglia, John DeSantis, Douglas Chapman, Mark Pawson, Peter Shinkoda, Merritt Patterson, Chelsea Ricketts, Chord Overstreet, Ali Cobrin

2011-11-02
Mja, jag vet inte. Det är rätt uppenbart att jag inte tillhör målgruppen och det skämmer helhetsupplevelsen en aning. Det här är en lightprodukt och rysligheterna håller sig på en sådan nivå genom hela filmen. Dessutom är vare sig handling eller karaktärer speciellt intressanta. Sedan märks det även att filmen först var avsedd för att ses i 3D då det är en del billigt effektsökeri i en del scener. Dock så fungerar filmen förvånande nog att slötitta på och blir en okej tidsfördriv. Att sedan Haley Bennett är vacker som tusan underlättar ju om man säger så. Så filmen är väl ett knappt godkänt tidsfördriv, men som lämnar mycket att önska.
ziferN
2011-10-10
Mysig, underhållande och spännande liten rysare med en charmig 80-tals känsla. (Joe Dante!) Första halvan av filmen är bra men sen under dom sista 30min börjar filmen balla ur helt och då börjar man självklart tappa intresset. Jag tror att filmen skulle uppskattas mycket mera om den var gjord på det underbara 80-talet då dessa filmer var bäst. Men hur som helst så bjuder filmen på en mysig story och underhållning som uppskattas!
MtotheN
2011-10-09
Rätt charmig rulle och den får en trea för att den var lite annorlunda.
Ghostface
2011-10-09
Trots genrens obligatoriska brist på logik så är detta charmruggigt och lite surrealistiskt på en nivå som kan spåras tillbaka till 80-talet. Anledningen kan stavas Joe Dante.
daniel77
2011-10-06
Trevlig familjerysare. Får lite samma känsla som till 80-talsfilmer om unga på äventyr. Sedan så var det sjukt snygg set design på en scen i slutet (som jag inte ska förklara närmare med risk för att spoila).
fridenpaden
2011-09-19
Gillade stora delar av filmen men inte sista delen.
Gobo
2011-08-28
Svinläskig! Fick se den i två omgångar...
petson81
2011-08-08
Första halva är helt okej, sen spårar det bara mer och mer och slutet förstör hela filmen

2011-07-02
ungen va ju inte störande. storebrorsan ville man ju nita så fort man hörde hans röst. filmen är nog bra för lite yngre publik. en stark 2a iaf för en hyfsad 11 årings skräck
Djason
2011-06-08
Visst finns det en del lite läskiga scener men jag tror jag hade uppskattat den mer om jag hade varit 15 år yngre typ.