The Men Who Stare at Goats

En reporter i Irak kan ha hittat sitt livs stora scoop när han möter Lyn Cassady, en man som säger att han har varit medlem i U.S First Earth Battalion, ett förband där man använder sig utav paranormala krafter i sina uppdrag.

Originaltitel The Men Who Stare at Goats
Regissör Grant Heslov
Manus Peter Straughan
Genre Komedi, Krig, 2000-tal
Skådespelare George Clooney, Ewan McGregor, Kevin Spacey, Jeff Bridges, Stephen Lang, Robert Patrick, Stephen Root, Glenn Morshower, Rebecca Mader, Nick Offerman, Tim Griffin, Waleed Zuaiter

ThePatient
2022-01-14
Så otroligt bisarr att det också känns som att det inte finns ett sammanhängande narrativ. Men också för unik för att inte charma en på nåt vis.
lekke
2016-09-19
Jag smågillade denna! Charmig. Det görs för få filmer med liknande upptåg idag. McGregor var dock kanske ngt fel i huvudrollen, han grejar ju t.ex. inte uttalet.

2015-11-11
En stjärnspäckad och småkul historia som dock glöms bort väldigt fort.
Andreas123
2015-07-27
Inte värd att lägga tid på. Det enda som kan sägas till dess försvar är att den visar hur en större mängd amerikanska företag följer i ockupationstruppernas kölvatten och därigenom antyder den egentliga bevekelsegrunden för invasionen - den amerikanska imperialismens expansion. Rolig var den i alla fall inte.
AlbinWesley
2015-06-17
Tycker det är märkligt att den inte gjorde sig bättre alltså... Lysande samling skådespelare, helt galen verklighetsbaserad förlaga... Men som film funkar det inte särskilt bra. De nämnda aspekterna räcker för en svag trea tycker jag, om inte annat så för enstaka scener.
Jämte
2015-05-31
Jävla flummig film. Kul och skoj med så kända skådespelare. Jeff Bridges känns som att han passar oroväckande bra i rollen. Vet inte om den ger så mycket mer än lite skratt och wtf-reaktioner under tiden man tittar på den. En stark tvåa.
Bomkia
2015-02-28
Denna film lyfte aldrig riktigt för mig trots alla stora skådespelare. Segt. 2+
2015-01-11
Så många sevärda och underbara skådespelare i en film som inledningsvis fungerar som lyckad satir men som alltmer blir luddig. En film man ser för skådespelarna och deras möjlighet att spela ut och fåna sig lite. Handlingen är lite småkul för en engångstitt men inte mer.
RichardEk
2014-12-24
En stundtals väldigt rolig komedi som drar lite åt den karakteristiska nordamerikanska berättartraditionen som är så effektivt underhållande när den är som bäst (som John Irvings berättelser) - humoristiska men med en påtaglig svärta eller i varje fall melankoli. Kan även ses som en del av det pågående terapeutiska samtalet som det amerikanska kulturmedvetandet har med sig själv angående landets Vietnamtrauma. Bra skådespelare rakt igenom även om Jeff Bridges inte oväntat sticker ut extra som skön militärhippie.
RunRiot
2014-09-08
Smått underhållande för stunden, men väldigt forgettable. Lsd-scenen i slutet är dock rätt bra.