Mutant Chronicles

I en apokalyptisk framtid tvingas de ständigt krigande imperierna enas mot en ny fiende: mutanterna ? odöda varelser som förintar allt i sin väg. Mutant Chronicles är en mörk och våldsam actionthriller som bygger på en av världens största spelsuccéer.

Originaltitel Mutant Chronicles
Regissör Simon Hunter
Manus Philip Eisner
Genre Action, Science Fiction, Fantasy, 2000-tal
Skådespelare John Malkovich, Ron Perlman, Thomas Jane, Sean Pertwee, Benno Fürmann, Devon Aoki, Shauna MacDonald, Pras Michel, Tom Wu, Steve Toussaint, Anna Walton, Luis Echegaray
Betygsantal 1918

2017-09-01
Oj, vad bra den här filmen hade kunnat vara! Men på något märkligt sätt så misslyckas de med ungefär allt. Miljöerna är dock skitcoola, åtminstone i teorin. I praktiken ser det mest ut som en Asylum-produktion. Fast det gäller nog det mesta i denna film - bra i teorin, kass i praktiken. (5-/15)
zallaxx
2015-01-23
Så bra att jag äger 2st blueray med den.
Andreas_
2014-10-26
Uselt på alla sätt och det är verkligen Uwe Boll standard uselt på denna skitfilm...jag blev nästan lite mörkrädd över hur dålig den är. Varför såg jag då klart den? jo för att jag spelade brädspelet väldigt mycket i mina unga år som var riktigt kul och klart häftigt och tänkte att filmen kan ju inte misslyckas om den är baserad på spelet...men ack så fel jag hade...den misslyckas fatalt grovt och det enda som är baserat på spelet är filmens titel och karaktärernas namn i filmen. Sen kan man ju bli lite lurad av att Thomas Jane (som är en rätt okej skådis) samt John Malkovich är med och på så vis tro att detta ska vara en skaplig rulle men icke det heller...båda är så patetiskt dåliga här så man får ont i både ögon och öron av att se och höra dom agera...övriga skådisar som är med är ju verkligen gigantiska b-skådisar så man kan ju inte förvänta sig mer av dom...t.o.m Ron Pearlman är ju ett varningstecken när det gäller filmer nuförtiden. Sen ska väl tilläggas att förutom att filmen är otroligt långtråkig och fånig så innehåller den mer logiska luckor än vad en jumbo schweizerost gör och det är typ varannan scen ungefär...skrattretande dålig och fult gjord film med kassa skådisar...undvik och bespara er 111 långa och plågsamma minuter på något roligare eller bättre att se. Betyget blir så klart en begraven och överkörd samt fruktansvärt svag 1:a
Noseman2005
2014-05-23
Få filmer lyckas med bedriften att vara så dåliga att jag blir smått förbannad. För denna bedrift bjuder jag mer än gärna på en etta i betyg.
2013-07-23
Rejält köttig film som är bäst just i starten med skyttegravskriget. sen blir det mest upprepningar med samma monster som ska slaktas om igen. filmens styrka är skådespelarna som är guld värda hela bunten! så en 2+ tack vare det.
psyche_delic
2013-07-10
Skulle sätta 2 först. Sedan kom jag på att jag var tvungen att hoppa över mer än halva filmen för att palla ta mig igenom den...
Zok
2013-06-30
Ron Perlman fortsätter att dyka upp i vad som helst i filmväg.
Commandante
2013-06-03
Jag såg den här bara för att jag spelade rollspelet som tonåring. Jag tror dock att inte ens en rollspelande fjortis uppskattar det här skräpet. Dåliga specialeffekter, usel story och töntiga monster som alla ser likadana ut.
Johan_G
2013-02-03
väldigt svag två, dåliga effekter, kamerascener som urusla. storyn är tunn ( förstod av andra kommentarer att man måste vara lite insatt för att förstå) men känns som många förbättringar fanns att göra.
Podpolkovnik
2012-03-02
Kunde ha varit så mycket bättre. Tråkigt att man inte fokuserade på grundstoryn som ändå är förhållandevis intressant.