2.4

Thirteen Ghosts

Arthur Kriticos och hans två barn Kathy och Bobby har förlorat allt utom varandra. Jean, Arthurs fru och barnens mamma, omkom i en brand när även deras hus brann ned. De är hemlösa till den dagen då Arthur ärver ett märkligt hus av sin mystiske excentriske farbror Cyrus. Huset som är byggt av glas och stål, är en högmodern teknologisk fästning och Arthur och barnen tror knappt det är sant att de har fått ett så fantastiskt hem. Vad de ännu inte vet är att huset ruvar på en mörk hemlighet...

Originaltitel Thir13en Ghosts
Alternativ titel Thir13en Ghosts, 13 Ghosts
Regissör Steve Beck
Manus Richard D'Ovidio, Neal Marshall Stevens
Genre Thriller, Skräck, Mysterium, 2000-tal
Skådespelare Matthew Lillard, Tony Shalhoub, F Murray Abraham, Shannon Elizabeth, Embeth Davidtz, Alec Roberts, Rah Digga, Matthew Harrison, Laura Mennell, Shawna Loyer, Kathryn Anderson, J R Bourne

Skapad 2019-10-29 av bellmondo
Ibland är film underlig. Ibland visar den att helheten är så mycket viktigare än de enskilda delarna. Filmen ”Thirteen Ghosts” är en film som del för del är oerhört misslyckad, men gör det ...   Läs mer »

2016-10-28
Såg den här på TV när jag var 14 och då tyckte jag den var väldigt bra. Är dock lite osäker på vad jag skulle tycka om den idag.
Murvel48
2016-03-19
En skräckfilm möjligen för lättskrämda småtjejer. Den snygga scenografin var värd ett bättre öde men usel dialog och dåligt skådespeleri sänker filmen slutgiltigt.

2015-05-04
Fungerade bättre när den var ny, idag är den riktigt blek. 3/10
haajen
2015-03-30
Inte bättre efter omtitt, regin är under all kritik. Synd på den fantastiska scenografin och KNBs snygga makeup.
annchen81
2015-01-07
Skräckfilm är något personligt, vad som skrämmer olika personer skiljer sig väldigt mycket åt. Det här är den läskigaste filmen jag har sett, såpass att jag övervägde att lämna biosalongen för att det blev för mycket. Och jag är svårskrämd. Den bygger på plötsliga skrämskott. Läskig film ska ses på bio. Känslan satt dock kvar när jag såg om den, blev rädd även hemmavid några år senare. Pga känslan vill jag ge en 4 eller 5, minns dock inte längre vad jag tyckte om filmens kvalitet i övrigt.
2014-11-06
Hyfsad skräckfilm om spöken och demoner som terroriserar en familj i ett hus. Skrämseleffekterna är bra, och humorn finns alltid med i hörnet, men ändå känns det som om filmen saknar något.
Robkiller
2013-08-08
Onda hus kan ju ibland skapa trevliga filmer, så även den här gången... tyvärr så brister den på att även om den är visuellt snygg så saknar den allt annat... spökena är snyggt gjorda och skräckinjagande fula.. men regissören lyckas aldrig få till någon spänning i det här. Handlingen är enkel men delvis ologisk, regin är hyfsat dålig och klippningen är för hackig. I slutändan en effektfull film som hade mått bättre av att ha en riktig regissör. Den här killen har mest jobbat med specialeffekter innan, och det märks. Men fortfarande så är den helt ok att se om man gillar temat.

2012-12-08
Denne var utrolig dårlig. Hvorfor lage en slik film?
uncle_funk
2012-09-16
När jag såg filmen första gången (2004) så tyckte jag om filmen, väldigt mycket. Jag skaffade in den till ett vrakpris, bara för att få se den igen, såg den nu, aldrig igen.
Starbreaker1
2012-08-26
Som så många andra, en svag två.