2.1

Van Wilder 2: The Rise of Taj

Taj Mahal Badalandabad lämnar Coolidge College för att resa till Camford University i England, där han vill fortsätta sin utbildning och samtidigt lära en student att "njuta" av sin akademiska karriär.

Originaltitel Van Wilder 2: The Rise of Taj
Alternativ titel National Lampoon?s Van Wilder: The Rise of Taj, Van Wilder Deux: The Rise of Taj
Regissör Mort Nathan
Manus David Drew Gallagher
Genre Komedi, Romantik, 2000-tal
Skådespelare Kal Penn, Lauren Cohan, Daniel Percival, Glen Barry, Anthony Cozens, Steven Rathman, Holly Davidson, Beth Steel, Amy Steel, William de Coverly, Adam Sinclair, Tom Davey, Kulvinder Ghir, Shobu Kapoor, Gabriela Modorcea, Jonathan Cecil, Roger Hammond

2015-05-17
Jag var på humör för en stunds underhållning i form av låg humor, sexskämt och lättklätt och tänkte att denna film skulle fylla alla kategorier. Förvånande nog hade denna mer att erbjuda med en historia som mer än inte befann sig över över bältet. Att Lauren Cohan(The Walking Dead) var med var ytterligare en trevlig överraskning.
HencePence
2014-05-26
Lauren Cohan är en dröm, men gör det inte värt att spendera tid på den här ändå.
dafreakish
2014-01-04
Först det positiva: Penn och Davidson är ganska charmiga ihop. Det negativa: Precis allt det andra. Så pinsamt usel att man skriker efter första filmen som då bör tilläggas var riktigt riktigt rutten även den.
Eddydasilva
2011-07-24
Helt okej faktiskt men långt ifrån 1an asså.
2010-06-21
Jag har inte sett ettan så jag tyckte att den var helt ok. Jag blev åxå lite glad att båda de "snygga tjejerna" som alltid ska finnas med är mörkhåriga, det är ju ganska ovanligt i sådana här filmer.
Prauter
2010-02-14
National Lampoon brukar göra ganska fåniga filmer och Van Wilder 2 är inget undantag. Huvudrollen spelas av Kal Penn som vi annars känner igen från House M.D. Filmen bjuder inte på något nytt i genren men däremot finns de flesta klassiska komponenterna med: Nakna bröst, folk som dricker öl ur gummislang och en nörd som får en cool tjej. Filmen känns lite desperat eftersom Van "The Man" Wilder, trots titeln, inte ens nästan är med.
FarbrorKit
2009-12-23
Waoow. Plötsligt känns Laura Mulvey så akut.
Kreepy
2009-11-22
Okej, jag skrattade inte en enda gång och storyn var väldigt förutsägbar.
WederLight
2009-07-13
Inte särskilt bra.
ziferN
2009-07-06
Ingen Van Wilder utan Van.