Danger Close

År 1966 kämpade Australien i Vietnamkriget för att understödja sina amerikanska allierade. En av de större striderna de utkämpade var slaget i Long Tan. Filmen följer de australiska soldaterna under drabbningens gång i augusti 1966.

Originaltitel Danger Close: The Battle of Long Tan
Regissör Kriv Stenders
Manus Stuart Beattie, James Nicholas, Karel Segers, Paul Sullivan, Jack Brislee
Genre Drama, Action, Krig
Skådespelare Travis Fimmel, Richard Roxburgh, Nicholas Hamilton, Luke Bracey, Alexander England, Daniel Webber, Mojean Aria, Matt Doran, Stephen Peacocke, Emmy Dougall, Uli Latukefu, Myles Pollard, Anthony Hayes, Aaron Glenane, Lincoln Lewis, Ben Esler, Christopher Sommers, Aaron L. McGrath, Sam Parsonson, Travis Jeffery

2020-05-25
Klart bättre än väntat, trodde detta skulle vara en billig krigsfilm och efter ha sett de första 15 minuterna fanns det inte mycket som sa annat, men sedan vände det och filmen förvandlas till en snyggt genomförd och skapligt spännande film.
amam
2019-11-08
Glorifierande och inte speciellt djupgående. Bara en dussinfilm i krigs-genren.