3.4

Direktören för det hele

En it-entreprenör är ute efter att göra lite pengar och planerar att sälja sitt företag. Det finns bara ett problem: köparen insisterar på att förhandla personligen med ägaren - vilket är en av entreprenören uppdiktad person, skapad för att ta smällarna vid obekväma beslut. En misslyckad skådespelare anställs för att spela rollen som ägare, en roll som snart sätter hans moral på prov.

Originaltitel Direktøren for det hele
Alternativ titel The Boss of It All
Regissör Lars von Trier
Manus Lars von Trier
Genre Komedi, 2000-tal
Skådespelare Jens Albinus, Jean-Marc Barr, Casper Christensen, Benedikt Erlingsson, Fridrik Thor Fridriksson, Peter Gantzler, Sofie Gråbøl, Iben Hjejle, Anders Hove, Mia Lyhne, Louise Mieritz, Henrik Prip

Skapad 2019-11-22 av crawler
Efter några års arbete med internationella (läs: amerikanska) stjärnor, stora budgetar, ännu större pretentioner och filmer som klockar in långt över tvåtimmarsstrecket gör Lars von Trier ti...   Läs mer »

Ragatan
2010-04-29
Stabil trea, hade kunnat bli mer.
Semiramis
2010-04-25
Otroligt kul! Nästan en femma!
Martin_Sj
2010-03-22
Ganska rolig. Får en stark 3:a.
Lavinia
2010-03-21
Gillar denna bisarra och ibland jobbigt långsamma film. bra skådespelare och roligt manus

2010-03-21
Danskan var det roligaste.
mazquara
2010-03-21
bäst är när han kör fjärrskådarblicken, hahaha
Les_Sourcils
2010-03-20
Den var bra, men ja, jag gillade inte riktigt "berättar"kommentarena och de skiftade tagningarna, även om de efter halva filmen kändes normalt. Men en bra film som jag inte ångrar att jag såg.
Inigo
2010-03-20
Solidus har här lyckats få ner det jag känner i ord, vilket jag härmed hänvisar till. Tyvärr Lars, tyvärr. Men skådespelarinsatserna gör det till en 2:a.
Ihsahn
2010-03-20
Von Trier tar onekligen fasta på sitt inledande uttalande om att göra en ren och skär komedi. Eller komedi, den gränsar egentligen mer mot fars, även om man snarare ler än skrattar. Välspelat, skruvat och allmänt underhållande.
September
Skoj!