3.4

End of Watch

Två poliser i Los Angeles får problem med medlemmar i en ökänd kartell efter att ha konfiskerat pengar och vapen under ett rutinmässigt trafikstopp.

Originaltitel End of Watch
Regissör David Ayer
Manus David Ayer
Genre Drama, Kriminalare, Thriller, 2010-tal
Skådespelare Jake Gyllenhaal, Michael Peña, Natalie Martinez, Anna Kendrick, David Harbour, Frank Grillo, Jaime FitzSimons, America Ferrera, Cody Horn, Cle Shaheed Sloan, Maurice Compte, Yahira Garcia, Diamonique, Richard Cabral, Shondrella Avery, Kristy Wu

Eeler
2014-02-26
Stark trea. Fotot som ska skänka en realistisk känsla, en verklighets förankring motarbetas tyvärr av dialogen som förvisso är bra men som är alldeles för konstruerad för att passa fotot. Lite för många visdomsord och lämpliga anekdoter s.a.s.
abnormal
2014-01-12
Riktigt engagerande och välspelad.
celec
2014-01-11
jobbigt och dåligt foto, känslan är att man hela tiden ska se det genom deras ögon när det helt klart är nån annan som filmar emellan åt är bara störande. dock så är den rätt spännande.
Totenkopf
2013-12-21
Tyckte den var riktigt bra, härlig dialog mellan karaktärerna, en av de bättre polisfilmerna jag sett.
Gigi1943
2013-11-25
Ber om ursäkt, men på grund av det fladdriga fotot (som tydligen var avsiktligt) så ger jag den bara en tvåa (på gränsen ner till en etta som jag tänkte först). Slumrade bitvis för det här var inte kul.
CultOfZenith
2013-11-15
Välgjort men alldeles för schablonartat porträtt av L.A.:s polisväsende. Det är inte den stereotypa skildringen av de kriminella elementen som stör mig, utan framför allt jargong och moral (specifikt familjevärderingarna) hos poliserna. Förtjänar beröm för sin något okonventionella berättarteknik (och då menar jag inte kameraarbetet) och det relativt oförutsägbara händelseförloppet.
psyche_delic
2013-09-01
Funkar antagligen väldigt bra om man har en i grunden okritisk inställning till polisen...
emilstjernholm
2013-08-17
Stilistiskt ganska häftig men själva storyn känns ju extremt överdriven. Att samma snutar skulle snubbla över så många heta situationer under något år känns ju föga troligt.
AddeColciago
2013-08-04
Lyckad på de flesta sätt, möjligtvis slutet undantaget. Känns!
Djason
2013-07-19
Filmen har ju ingen handling egentligen utan är mest som ett extra långt och rått avsnitt av cops. Annars är Pena bra med Gyllenhaal äger den här filmen med ett överlägset skådespeleri. Själva filmandet stör man sig på en aning i början men blir bättre och bättre ju längre in i filmen man kommer.