3.4

End of Watch

Två poliser i Los Angeles får problem med medlemmar i en ökänd kartell efter att ha konfiskerat pengar och vapen under ett rutinmässigt trafikstopp.

Originaltitel End of Watch
Regissör David Ayer
Manus David Ayer
Genre Drama, Kriminalare, Thriller, 2010-tal
Skådespelare Jake Gyllenhaal, Michael Peña, Natalie Martinez, Anna Kendrick, David Harbour, Frank Grillo, Jaime FitzSimons, America Ferrera, Cody Horn, Cle Shaheed Sloan, Maurice Compte, Yahira Garcia, Diamonique, Richard Cabral, Shondrella Avery, Kristy Wu

2015-01-17
Här frår man ett rått och realistiskt(är känslan i alla fall) porträttet av polisarbetet i den hårda staden L.A. Inledningsvis har jag lite svårt för den dokumentära stilen i fotot men det glömmer jag när historien vinner över mig. Speciellt är också att filmens huvudhandling/konflikt först tar sin början 75 min in i filmen. Det känns lite underligt men den långa uppbyggnaden gör att sista halvtimmen känns lite extra. Jake Gyllenhaal och Michael Pena är sevärda.
2014-09-20
Fuck man, fuck, do ya fucking know what I'm fucking saying? Do ya fucking know what I'm fucking saying. Fuck! I'm fucking saying fuck. That's what I'm fucking saying. That's what I'm fucking saying. Do I fucking have to fucking repeat myself, man? I fucking said, do I fucking have to fucking repeat myself? Well, do I, man? I fucking love ya! Do ya fucking hear? Did ya fucking hear that? I fucking love ya! Ya're my bitch, lady. Ya know what I'm fucking saying? Love ya bitch! Fuck, I'm fucking love ya bitch! Fuck! But ya got no fucking dick, bro. Ya got no fucking dick, bro. Ya know what I'm saying? Ya fuckning know what I'm fucking saying? Ya're my brother. I love ya like my own fucking brother, bitch. Why are ya fucking bitching, bro? I don't wanna hear! I don't wanna fucking hear! Ya know what I'm fucking saying, dude? Ya fucking understand me? I love ya, bitch! I fucking love ya. I. Fucking. Love. Ya. Yeah, bro! I fucking love ya. Do ya know what? I said, do you know what? Are ya listening, lady? Are ya listening? I have to fucking tell you something. Listen, bro, just fucking listen. Are ya listening? Cause this is fucking important. This is so fucking important. Ya better fucking listening. I just fucking spoiled the whole fucking movie. Do you fucking believe that, fucker? I fucking spoiled the whole fucking movie. Fuck ya, fucker! (4/15)
Raimo_1985
2014-08-27
Samma manusförfattare som Training Day...
Raimo_1985
2014-08-27
En svag fyra till detta polisactiondrama som känns modernt och ganska fräscht. Ganska. Sen är det ganska slabbigt också. Bra skådespelare. Mycket bättre än t.e.x Training Day (samma regissör) och Colours (samma genre).
dafreakish
2014-07-23
Imponerande realism och en utmärkt huvudrollsduo i Gyllenhaal och Peña bär upp en ganska ordinär "polispartners stöter på problem i LA-förort"-historia. Starka scener varvas med skönt grabbpladder och annan utfyllnad vilket ger ett ganska högt underhållnings-/spänningsvärde. Stabil trea som snuddar på fyra.
Lotso
2014-07-11
I sin helhet en bra film men jag trodde och förväntade mig en lite bättre film och jag störde mig på kameraarbetet och Jake Gyllenhaal's karaktär. Men ju mer in i filmen jag kom desto bättre blev den men jag vill nog inte säga detta är någon favorit för mig detta året men jag är glad att jag såg den och lär säkert se den igen någon gång.
Lotso
2014-06-29
marleey
2014-06-17
Lite kluven om filmen och hela handkamera grejen. Först och främst tycker jag det är kul att se en polisfilm där den stereotypiskt korrupta polisen inte finns med. Handkameran gör att det blir trovärdigt, men samtidigt stör jag mig på att han går omkring med en handkamera hela tiden. Skulle vilja se hur det blev om dem bara använde kameran från bilen och på uniformen och skippat att han bär omkring på en kamera. Jake Gyllenhaal och Michael Peña fungerar bra ihop. Dialogen är rapp men något enformig. Blir lite väl grabbigt emellanåt. Storyn är bra. Att få följa ärliga poliser i ett stenhårt område är intressant, skulle dock velat ha lite mer fokus på gängen. Nu blir dem "bad guys" och inte mycket mer. En bra film i slutändan och en positiv överraskning från 2012.
kloakula
2014-05-10
Skådespelet är utomordentligt bra och när dessutom dialogen är grym så står det riktigt högt i mina ögon! Gripande handling med mycket spänning mot slutet. Det är fruktansvärt nära en femma i betyg!
Hitschmidt
2014-05-04
Väldigt snyggt filmat, ger det hela realism.