1.6

Hajen 3

Mike, son till polischef Brody är chef för Sea World, ett zoo för vattendjur där bland andra hans flickvän Kathryn jobbar. Av en ren olyckshändelse tar sig en haj och dess unge in i djurparken. Ungen fångas in för att ställas ut som attraktion men dör av för lite utrymme. Mamman är nu ilsken och inleder sin fasansfulla hämnd. Nu måste Mike, Kathryn, Mikes bror och vilddjursjägaren Philip Fitzroyce hjälpas åt för att fånga besten.

Originaltitel Jaws 3-D
Alternativ titel Jaws 3, Jaws III
Regissör Joe Alves
Manus Carl Gottlieb, Richard Matheson
Genre Thriller, Äventyr, Skräck, 80-tal
Skådespelare Dennis Quaid, Louis Gossett Jr, Bess Armstrong, Simon MacCorkindale, John Putch, Lea Thompson, P H Moriarty, Harry Grant, Lisa Maurer

Skapad 2019-12-05 av themovieguru
Hajen 3 handlar om en park, som öppnas fullt med turistunderhållning med en massa delfiner och annat skoj, men så kommer det in en objuden gäst, nämligen en vithaj. Det var handlingen till den a...   Läs mer »

Placebohoe
2011-06-23
Riktigt seg, ful och inte bra alls..
Gyllenbock
2010-12-27
Inte det minsta spännande, dåliga effekter. Nä detta var sannerligen inte en bra film. Rent av usel.
Zipper
2010-12-26
Väntade mig skräp och detta var en aning bättre än det. Fulaste effekterna någonsin, dock. Dessutom fullständigt misslyckad som skräckfilm betraktat, men lite småunderhållande på kalkonvis.
futureproof
2010-12-25
För att citera Leonard Maltin: "no".
KamikazeHeart
2010-12-25
Vem vet, kanske hade det varit bättre om man faktiskt hade sett den i 3D. Eller, nä.
Floop
2010-12-25
Kan inte bara hela Brody-familjen inse att de ska hålla sig borta från vatten? Det slutar alltid med hajar.
film_Alex
2010-12-25
Man får var man förväntar sig. Ganska hjärndöd, men kul att se var Deep Blue Sea fått sin inspiration ifrån.
Hangaround
2010-11-10
Dagens amatörmässiga 3D har verkligen något att lära av det här specialeffektsmonstret.
amam
2010-10-09
Haha, wtf? Känns som de lyckades få till ett par tillfällen då den kunde ha varit något men de bara slösade bort dom. Resten är bara skit med en av de töntigaste slutscenerna någonsin.
SimonLiptone
2010-08-02
Dom "flashiga" effekterna gjorde knappast filmen några tjänster, och utan Scheider och Amity kändes det bara tomt och meningslöst.