2.9

Hot Shots! Höjdarna!

Denna film driver med många filmer, men mest med Top Gun. Charlie Sheen spelar en pilot som är den bästa om han inte fryser till varje gång någon nämner hans farsa som ska ha svikit en kompis när de flög. Samtidigt vill någon sabba för alla piloter så att armén ska köpa nya plan.

Originaltitel Hot Shots!
Regissör Jim Abrahams
Manus Jim Abrahams, Pat Proft
Genre Action, Komedi, Krig, Romantik, 90-tal
Skådespelare Charlie Sheen, Cary Elwes, Valeria Golino, Lloyd Bridges, Kevin Dunn, Jon Cryer, William O'Leary, Kristy Swanson, Efrem Zimbalist Jr, Bill Irwin, Heidi Swedberg, Bruce A Young, Ryan Stiles, Rino Thunder, Mark Arnott, Ryan Cutrona

Makta
2019-02-20
Håller ungefär samma kvalitet som förväntats av komedi från 90talet! Har dock för mig 2an var vassare.
Misslovemovie
2018-11-15
Väldigt rolig parodifilm, Charlie Sheen är lysande i denna.
2018-01-23
stannar på ett två...
2017-10-12
Klassiker
Raimo_1985
2017-09-06
Jätterolig :) Första gången jag ser den och jag har inga nostalgiska minnen som behöver fyllas i.
2016-11-08
Astråkig film.
jonassjohnson
2016-02-21
I ert vetlösa hat.
Jompalompier
2015-06-21
För mig som inte har några nostalgiska minnen till den här och ser den första gången år 2015 så föll den mig inte i smaken även om jag garvade till någon gång.
2014-10-30
Jag var 11 år när den kom och den har föjt med mig sedan dess som en av de mest roliga filmer jag har sett. Många härliga och roliga minnen bär den med sig. Funkar även idag. Mycket kul.
spielmitmir
2014-09-24
En klassiker! Och den håller stilen än idag tycker jag. :D