Hot Shots! Höjdarna!

Denna film driver med många filmer, men mest med Top Gun. Charlie Sheen spelar en pilot som är den bästa om han inte fryser till varje gång någon nämner hans farsa som ska ha svikit en kompis när de flög. Samtidigt vill någon sabba för alla piloter så att armén ska köpa nya plan.

Originaltitel Hot Shots!
Regissör Jim Abrahams
Manus Jim Abrahams, Pat Proft
Genre Komedi, Action, Romantik, Krig, 90-tal
Skådespelare Charlie Sheen, Cary Elwes, Valeria Golino, Lloyd Bridges, Kevin Dunn, Jon Cryer, William O'Leary, Kristy Swanson, Efrem Zimbalist Jr, Bill Irwin, Heidi Swedberg, Bruce A Young, Ryan Stiles, Rino Thunder, Mark Arnott, Ryan Cutrona, Don Lake, Kelly Connell

Jonkenstein
2021-12-02
När jag såg den här filmen första gången skrattade jag som aldrig förr. Skitkul.
sodomiten
2020-06-30
Se " Den nakna pistolen" istället. Samma sorts film men med fler skratt.
2019-12-06
Jag gillar Abrahams och gänget, men Hot Shots-filmerna har jag tyvärr aldrig fastnat för. Nu gillade jag åtminstone den här bättre denna gång än vad jag har gjort tidigare, och en del goda skratt fick jag, men det är lite för mycket som bara är mediokert. Som parodi är den inte speciellt träffsäker, och skådespelarna är inget vidare, det som är roligt kommer snarare från manuset. Min favoritsekvens är nog den där det ska bjudas på drinkar. Det finns tillräckligt mycket i den stilen för att det ska räcka till en hyfsat stark tvåa
Makta
2019-02-20
Håller ungefär samma kvalitet som förväntats av komedi från 90talet! Har dock för mig 2an var vassare.
Misslovemovie
2018-11-15
Väldigt rolig parodifilm, Charlie Sheen är lysande i denna.
2018-01-23
stannar på ett två...
Raimo_1985
2017-09-06
Jätterolig :) Första gången jag ser den och jag har inga nostalgiska minnen som behöver fyllas i.
2016-11-08
Astråkig film.
jonassjohnson
2016-02-21
I ert vetlösa hat.
Jompalompier
2015-06-21
För mig som inte har några nostalgiska minnen till den här och ser den första gången år 2015 så föll den mig inte i smaken även om jag garvade till någon gång.