2.6

Marvins döttrar

Bessie har ägnat sitt liv åt att sköta sin sjuke gamle far och en faster men när hon drabbas av cancer måste Bessie be sin mer självupptagna syster Lee om hjälp. Systrarna har inte träffats på tjugo år och har mycket att ta igen när Lee anländer med sina två söner.

Originaltitel Marvin's Room
Regissör Jerry Zaks
Manus Scott McPherson
Genre Drama, 90-tal
Skådespelare Meryl Streep, Leonardo DiCaprio, Diane Keaton, Robert De Niro, Hume Cronyn, Gwen Verdon, Hal Scardino, Dan Hedaya, Margo Martindale, Cynthia Nixon, Kelly Ripa

Sheepy
2023-07-25
Sympatisk film som hade tjänat på att tona ner eller helt stryka de komiska inslagen. Robert De Niro och Dan Hedayas double act fungerar till exempel inte alls. Bättre fungerar samspelet mellan de tre huvudpersonerna där Diane Keaton och Meryl Streep utmärker sig särskilt. Filmen är emellertid för kort för att alla konflikter ska kunna lösas på ett tillfredsställande sätt.
2018-02-27
Nej, den filmen är inte sämst men inte bra!!!
picklessmulan
2017-05-09
Bra skådisar, tunn film annars men ändå bra.
2016-10-23
Tycker faktiskt det är Leonardo DiCaprio som gör den här filmen bra. Här gör han till och med bättre ifrån sig än Meryl Streep. Så mycket till handling finns det ju inte men jag ger ändå filmen en 4:a tack vare skådespelarna.
Gigi1943
2014-10-09
Men jösses, man ska inte se en sån här film efter att ha sett och upplevt "Shine", man blir bara irriterad och desillusionerad över att det kan göras så TRÅKIGA och OINTRESSANTA filmer som denna Marvins döttrar. Saken blir ju inte bättre av att jag ogillar damerna (som spelar systrar). En gång i tiden älskade jag M Streep men D Keaton har jag aldrig gillat, mer behöver jag inte säga. Den här filmen kan ni skippa.
Rune2000
2013-10-24
En bra men inte så minnesvärd ensembledrama med fina rollprestationer från Meryl Streep, Leonardo DiCaprio och Diane Keaton. Jag hade gärna sett flera scener där Streep och Keaton bråkar eftersom de är helt briljanta i sina roller som syskon.
ziferN
2013-02-27
Helt ok och underhållande men ändå ingen speciell eller märkvärdig drama-film, utan det mesta känns lite som en pjäs vilket filmen är baserad på, och filmen lyckades inte framkalla några som helst känslor för mig. Filmen kändes även lite väl enkel men skådespelarna räddar filmen ifrån att vara tråkig. Leo bjuder på som vanligt superb skådespel vilket är till filmens fördel. Men storyn känns väldigt.. vanlig. Stabil trea.
AddeColciago
2013-01-28
Ordinär berättelse, men desto bättre skådespelare.
sirkurt
2012-08-24
4 väldigt stora skådespelare i samma film är kul men det är en ganska medioker film och historia och utan de bra skådespelarna hade det nog blivit ännu värre. Lite som en sämre och mindre välgjord Ömhetsbevis kändes den här som fast om två systrar istället för en mamma och en dotter. Bilen på stranden-scenen är nästan likadan som i den också.

2012-05-27
superskådisar på högsta nivå!!! streep och deniro alltid pålitliga.