Revolver

Den gamle storspelaren Jake har precis kommit ut efter sju år i fängelse och har hämnd på dagordningen.

Originaltitel Revolver
Regissör Guy Ritchie
Manus Guy Ritchie, Luc Besson
Genre Drama, Action, Kriminalare, Thriller, Mysterium, 2000-tal
Skådespelare Jason Statham, Ray Liotta, André Benjamin, Vincent Pastore, Mark Strong, Terence Maynard, Andrew Howard, Tom Wu, Francesca Annis, Anjela Lauren Smith, Elana Binysh, Togo Igawa, Stephen Walters, Vincent Riotta, Serge Soric, Mem Ferda

mugabe
2013-02-10
Den här filmen är antingen väldigt bra eller ganska dålig. Jag vet inte vilket, men jag lutar åt det senare.
bojaka
2012-12-29
Hmmm... Normalt gillar jag lite svåra filmer, men detta gillade jag inte. Kanske var det för svårt för min hjärna? Av kommentarer och foruminlägg lite här och var, så är jag inte ensam att tycka denna var lite väl svår. De som säger sig till 100% ha förstått filmen är inte många och jag får mest känslan av att det är personer som har lite problem med de där Ego't som de alla pratar sig så varma om ;) Referenser till Kaballah och Freud slängs hit och dit, högt och lågt, men om man måste vara beläst på Freud och Kaballah för att förstå eller ens gilla filmen, så tror jag nog att jag är i gott sällskap med de flesta när jag inte riktigt greppar denna! Lång, svår, snygg -ptja, men sevärt - Njäh :(
Nintendo64
2012-11-22
Att para ihop Ritchie och Besson lät på förhand som en bra idé, vilket det tyvärr inte alls var...
Willmer
2012-11-02
Och ser man om den här har man alldeles för mycket tid att slösa bort.
Willmer
2012-11-02
Andre3000 är ju tyvärr ingen skådis och den här soppan blev bara värre och värre ju längre man såg. Om någon försöker säga att den är djup och kräver en omtitt så spelar dom bara allan. Det här är psykologi A förpackat i glänsande omslagspapper.
Ghostface
2012-11-01
Aningen för abstrakt för gemene man här på filmtipset verkar det som. Räcker inte hela vägen.
ClintanTheKing
2012-08-07
Nja, sådär. Rätt knepig film som var svår att förstå.
Horrorlover
2012-07-20
Sätter en fyra, kan bli en femma vid omtitt. Extremt mycket djupare och bättre än vad jag trodde.
vieekk
2012-01-06
Rörig var ordet. Ett patetiskt försök till en ny Snatch eller något i den stilen. Så mycket yta och så lite baktanke. Inte hjälper det heller att Statham och Liotta kräver ett bra manus för att glänsa. 2-/5
Pugie
2011-12-19
Lika dålig som The Fountain.