2.6

Beck - Rum 302

En ung kvinna hittas strypt på ett hotellrum i centrala Stockholm. Martin Beck och Gunvald Larsson utreder fallet där spåren leder åt flera olika håll - från stans förorter till nattlivet runt Stureplan. Samtidigt får de tampas med en ny polischef och Martin måste vänja sig vid det faktum att hans dotter dejtar en polis.

Originaltitel Beck - Rum 302
Alternativ titel Beck 27 - Rum 302
Regissör Mårten Klingberg
Manus Mikael Syrén
Genre Kriminalare, Thriller, Mysterium, 2010-tal
Skådespelare Peter Haber, Karin Bjurström, Mikael Persbrandt, Jonas Karlsson, Ingvar Hirdwall, Niklas Hjulström, Rebecka Hemse, Rebecka Teper, Måns Nathanaelson, Filip Berg, Christopher Wagelin, Freddy Åsblom, Alida Morberg, Elmira Arikan, Anna Asp, Rikard Björk, Mikaela Ardai Jennefors, Daniel Sjöberg, Arvin Kananian, Philip Oros, Molly Nutley, Irma Schultz, Tommy Wättring

Rele
2021-12-20
En svag Beck film. Seg och städat story. Ingvar Hirdwall är bra som oftast. Jag ger en tvåa.
2021-03-07
Bara en film i mängden...
Murvel48
2018-12-24
Inget Börjlind-manus var ett fall framåt. En stabil story utan de vanliga logiska luckorna..
annihilat0r
2018-06-30
En stabil och behaglig upplevelse på alla sätt och vis. Skön regi, gott manus och trevliga skådespelarinsatser.
Nalleman
2018-06-23
Undrar när någon ska säga: "Stopp nu räcker det. Det finns mer att mjölka ur konceptet Beck nu"? Hoppas det blir snart! Mycket snart!
2017-04-15
Inför femte omgången av Beck-filmer med Haber/Persbrandt så valde manus-och deckarförfattarna Rolf Börjlind & Cilla Börjlind, som skrivit alla tidigare filmmanus för Beck, tacka för sig. Detta är onekligen något som märks här för även om Börjlinds-parets manus har varit av varierande kvalitè genom åren så kan de sina karaktärer och genren. Nu är nerven borta och det enda som räddar filmen här är att historien kommer med viss intresse. 2+
2017-03-22
Själv tycker att det är en av de stabilaste och bättre svenska kriminalfilmserierna. Men gillar man inte Beck eller svenskt kriminaldrama kan jag förstå att man tröttnat vid det här laget. Jämför jag med tidigare Beck-avsnitt tycker jag att det här står sig okej. Man känner igen sig i grunden och jag uppskattar att de har försökt spinna vidare som vanligt istället för göra om serien till något annat. Kriminalfallen är inte alltid unika i Beck, men här finns starka personligheter, humor och vissa sevärda skådespelare. Persbrandt är otroligt förknippad med Gunvald. Hirdwall är en fantastisk skådespelare, och i hur många kriminalfilmer finns det en granne som han?
oksfloksnes
2016-12-16
BÄSTA!! Ger ett realistiskt intryck och är sjukt intressant! Ingen del av storyn som är trist och den hänger klart och tydligt ihop och ger ett fylligt varierat intryck!
2016-10-22
En av de bättre Beck-filmerna som gjorts på senare år, men den är inte jättebra.
Astrojacob
2016-02-25
Kul men nytt blod, Aida skarp, blir stark Trea tack vare intressant manus.