2.6

Beck - Rum 302

En ung kvinna hittas strypt på ett hotellrum i centrala Stockholm. Martin Beck och Gunvald Larsson utreder fallet där spåren leder åt flera olika håll - från stans förorter till nattlivet runt Stureplan. Samtidigt får de tampas med en ny polischef och Martin måste vänja sig vid det faktum att hans dotter dejtar en polis.

Originaltitel Beck - Rum 302
Alternativ titel Beck 27 - Rum 302
Regissör Mårten Klingberg
Manus Mikael Syrén
Genre Kriminalare, Thriller, Mysterium, 2010-tal
Skådespelare Peter Haber, Karin Bjurström, Mikael Persbrandt, Jonas Karlsson, Ingvar Hirdwall, Niklas Hjulström, Rebecka Hemse, Rebecka Teper, Måns Nathanaelson, Filip Berg, Christopher Wagelin, Freddy Åsblom, Alida Morberg, Elmira Arikan, Anna Asp, Rikard Björk, Mikaela Ardai Jennefors, Daniel Sjöberg, Arvin Kananian, Philip Oros, Molly Nutley, Irma Schultz, Tommy Wättring

Christofer
2015-07-05
Jaha, det här var ju en rejäl besvikelse. Ett trist dussinmanus och slött skådespeleri. Inte alls vad jag hade hoppats på efter fem års karens. Det var för övrigt första och definitivt sista gången jag hyr en Beck-film till fullpris på iTunes, den saken är glasklar.
Hogman
2015-06-08
Hyfsad Beck, jag är ingen stor fan, men kan se dem emellanåt.
matroy
2015-06-03
Inte mycket att säga om denna, som de andra beckfilmerna. Blandar alltid ihop beckfilmerna och det inte vilken som är vilken men denna var hyfsad.
Mat1az
2015-04-27
Visst är det mediokert, men jag kan ändå inte sluta titta. Det är så där lagom bekvämt och man får de doser man förväntar sig. Jävligt snyggt intro ändå.
GNStudios
2015-04-18
Överraskande bra! Klart snäpp upp från tidigare säsong. Härligt samspel i gruppen. Lite kort och snabbt slut bara men riktigt bra film!
petson81
2015-04-01
Känslan man får är att beck är påväg utför minst sagt
Borrman
2015-03-30
Inget vidare. Ha redan glömt vad som hände i stora drag.
2015-03-29
Beck är tillbaka, givetvis utan några som helst överraskningar och utan något som helst nytänk - alltså precis som jag vill ha honom. Det puttrar på för att sedan raskt flyta ihop med de andra filmerna. (6+/15)

2015-03-21
Beck är alltid Beck. Man vet vad man på ett ungefär kan förvänta sig och få. Man märker att Sverige har brist på bra skådespelare. Många svaga prestationer. Manuset är okej men ganska uddlöst. En bra svensk thriller. Varken mer eller mindre. 6/10

2015-03-16
Alltså, det man slås av med den här filmen är att ju ingen vill vara med. Haber får en åldrad Bruce Willis att kännas som ett paket Start och Persbrandt är så blasé att man blir full i skratt. Jag förstår syftet med Beck och det är därför jag ser alla som kommer ut, men det här var fanimej ingen rolig historia. Riktigt uselt, faktiskt.