3.3

Släpp fångarne loss, det är vår!

Frida tar till alla upptänkliga medel för att få fångar frisläppta.

Originaltitel Släpp fångarne loss, det är vår!
Alternativ titel Release the Prisoners to Spring
Regissör Tage Danielsson
Manus Tage Danielsson
Genre Komedi, Musikal, 70-tal
Skådespelare Hans Alfredson, Gösta Ekman, Lena Nyman, Margaretha Krook, Ernst-Hugo Järegård, Jan Malmsjö, Tage Danielsson, Georg Årlin, Urban Sahlin

latoya
2012-08-09
Gösta Ekmans rollfigur är så jävla klockren:) En bra film tycker jag!
Xenox
2012-06-25
Helt klart den bästa filmen av Tage Danielsson. Mysig film med bra humor och musik :)
sirkurt
2011-10-30
Trist och barnslig.
Qhunden
2011-10-16
Riktigt skön, lättsam humor som bara gör sig så jävla bra ibland. Ernst-Hugo briljerar som vanligt!
snyltare
2011-08-27
Ja, ständigt aktuell diskussion, men ofrånkomligen daterat tilltal! Men Lena Nyman och "hennes vän" är ju utmanande i sina franka funderingar. Det där resonemanget om poliser, till exempel. Min sjuåring gillade också filmen.
HansMoleman
2010-11-07
Gösta Ekman gör den här filmen. När han är som bäst!
annihilat0r
2010-10-28
En varm och härlig sommarberättelse - med stor sensmoral involverad. Alla är vi poliser ibland - hemligheten är att vara det i så liten grad som möjligt! Vacker, välgjord, mysig och positiv. Gösta Ekman är lysande som vanligt - farligt skicklig man! Lena Nymans röst kräver tålamod - men jag lär mig tycka om den under filmen! Hans Alfredsons utstrålning och beteende är mycket likt t ex Jesus! Ernst-Hugo visar att han behärskar även positiva filmer. Det ända rätta är att ta denna film som den är - jag förstår dock att det kan vara lite svårt mentalt. Därför rekommenderar jag att du släpper alla mentala spärrar om hur en film ska vara före du ser denna galna saga. "Du.. Om man tror att det går åt helvete, då går det åt helvete."
m0rten
2010-10-25
Fars, Usch.
Linusia
2010-09-16
Birger Sjöberg...en favorit...Jag undrar vad han gillat denna film? En kärleksfull adaption av hans Fridavisa. Ljuvlig.
Heliopoeticus
2010-07-03
Öppningsscenen med Tage och Lena Nyman till hästs gör mig alldeles varm :-)