Star Trek Beyond

Enterprises besättning utforskar denna gång de yttersta delarna av den outforskade rymden. Där kommer de i kontakt med en fiende som sätter dem, och allt som Federationen står för, på prov.

Originaltitel Star Trek: Beyond
Alternativ titel Star Trek 3
Regissör Justin Lin
Manus Doug Jung, Simon Pegg
Genre Action, Thriller, Äventyr, Science Fiction, 2010-tal
Skådespelare Chris Pine, Zachary Quinto, Zoe Saldana, Karl Urban, Simon Pegg, John Cho, Anton Yelchin, Idris Elba, Sofia Boutella, Joe Taslim, Lydia Wilson, Deep Roy, Shohreh Aghdashloo, Melissa Roxburgh, Anita Brown, Doug Jung, Danny Pudi, Kim Kold, Greg Grunberg

OffTheGround
2022-07-15
Gott tidsfördriv ändå. Dock lam avslutning.
Andreas_
2021-07-30
Tredje filmen i Star Trek rebooten är nästan lite för dålig, två första riktigt bra, gillade den nya stilen som tog Star Trek från nördigt fåneri och gjorde något riktigt bra av det hela men när JJ Abrams lämnar över regissörsstolen till Justin Lin så blir det fiasko direkt, det blir tråkig action och det känns inte som en sci-fi film överhuvudtaget och effekterna blir sämre, kostymerna sämre, sminket sämre, allt blir sämre och värst av allt är att actionscenerna blir riktigt urusla...det blir karate sparkar i rymden och det ser oerhört fånigt ut, nej detta gillade jag verkligen inte, JJ Abrams fick åtminstone till det med sci-fi känslan även om många klagar på att han inte fick till den gamla hederliga Star Trek känslan men här finns varken eller tyvärr, bra skådisar dock, hela gamla gänget från dom två första filmerna är med igen och är bra men ny skurk som spelas av Idris Elba denna gång som är riktigt bra men det räcker inte när allt annat är halvdant, så betyget blir en svag 2:a för tredje filmen i rebooten.
drj
2017-12-14
Stor besvikelse efter de två första i rebooten. Platt dussinaction. Beastie Boys det enda som lyfte filmen
Murvel48
2017-10-02
En av de bästa!
federico033
2017-09-30
Rörigt och oengagerande. Filmen är späckad med action, men jag känner inget. Avslöjandet om skurken känns förutsägbar och framför allt så är det magiska supervapnet helt överflödigt. Däremellan försöker man klämma in lite käck dialog som skulle haft glimtet i ögat om den levererats med bättre tajming
RichardEk
2017-07-05
Lättsam rymdaction som inledningsvis är visuellt sprakande och engagerande, men sedan blir det lite för mycket spektakel- och akrobataction som för tankarna till 'Fast & Furious' - serien. Det är synd att Justin Lin verkar förväxla dessa två filmserier. De mörka aspekterna av själva idén med en post-politisk Stjärnflotta kommer inte fram så mycket som de hade kunnat, och berövar filmen det maktfilosofiska djup som behövs för att göra handlingen mer substantiell.
arruba
2017-05-30
Överlag gillar jag de nya "crewet" och de två tidigare filmerna var riktigt bra, jag anade lite farhågor när Justin Lin skulle regissera då egentligen action är hans way of life och delvis fick mina spådomar rätt, det är för mycket action för att vara en Star Trek tyvärr, men det finns allt en del filosofiska moment också.
2017-04-24
Fortfarande högt underhållningsvärde om än på bekostnad av storyn. Uppfattade den som skämtsammare än de förra och mer lättviktig. Gott om action, knappt en död sekund. .
Rele
2017-04-11
En seg Star Trek film. Jag ger en svag trea.
oksove
2017-03-25