1.8

Stealth - Det osynliga hotet

Inom en snar framtid utvecklar Amerikanska flottan ett stridsflygplan styrt av artificiell intelligens. Flygplanet är stationerat på ett hangarfartyg i Stilla Havet där det ska lära sig stridstekniker från de männskliga piloterna ombord. Men när datorn utvecklar ett eget intellekt, så är det människorna som måste stoppa det innan det starar nästa världskrig...

Originaltitel Stealth
Regissör Rob Cohen
Manus W D Richter
Genre Action, Thriller, Äventyr, Science Fiction, 2000-tal
Skådespelare Jamie Foxx, Jessica Biel, Josh Lucas, Sam Shepard, Joe Morton, Richard Roxburgh, Wentworth Miller (röst)
Betygsantal 2027

Robkiller
2011-07-04
Väldigt pampig musik, väldigt amerikansk och patriotisk. Mestadels CGI film, ungefär 80% av filmen är nog rena CGI effekter. Handlingen är simpel, dialogen och skådespelarna är rätt usla. Fjantig och orealistisk men underhåller i alla fall mig för stunden.
film_Alex
2010-10-22
Jag håller med om att filmen har sina stunder, men det är ingen märkvärdig film utöver det. En hygglig actionrulle för en kväll utan djupare tankar.
Dragonetheren
2010-10-21
Den har sina stunder av spänning, men mest är det bara toy-story liknande flygplan som fjantar runt. Jag ser hellre Jas-plan på You-Tube än ser om denna filmen.
deCarnac
2010-10-19
Jessica Biel är här vad Erika Eleniak var för "Under belägring", men inte ens det räcker för att rädda filmen. Inte när man spränger ett höghus fullt med folk mitt inne i en stad och påstår att inga civila skadas, allt medan man orerar om mänsklig kontra maskinell etik.
mikaelsvensson
2010-07-25
Filmens HAL2000-liknande plan känns givetvis overkligt men det finns betydligt dummare och sämre scifi-filmer än den här.
sjoberg4u
2010-06-14
Väck mig när den är slut.
NeeB
2010-05-24
Här verkar det som (igen) jag gillar en film som alla avskyr. lite små nördiga skämt. flygplant osv osv. får en stark trea av mig.
danred
2010-01-24
hahahahahaha - öööhhh, jaha, var det ingen parodi?
erial123
2009-10-26
den var ok jag somnade inte i vare fall
Djason
2009-08-12
Ok film om väldigt fjantig. Jessica Biel är ju löjligt snygg men passar inte alls i rollen som tuff pilot.