2.7

Storkarna

Storkarna levererar bebisar... eller de brukade göra det i alla fall. Nu levererar de paket åt ett globalt internetföretag. Junior som är företagets bästa stork är på väg att bli befordrad men råkar av misstag sätta igång maskinen som producerar människobarn. En oemotståndligt men samtidigt inte godkänd liten flicka blir resultatet. För att chefen inte ska upptäcka missödet ger sig Junior och hans vän Tulip, som är den enda människan på Storkberget, ut på en bebis-leverans. Deras äventyr kan göra mer än en familj hel och även återställa Storkarnas verkliga uppdrag på jorden.

Originaltitel Storks
Regissör Nicholas Stoller, Doug Sweetland
Manus Nicholas Stoller
Genre Komedi, Animerad, Familjefilm, Fantasy, 2010-tal
Skådespelare Andy Samberg (röst), Katie Crown (röst), Kelsey Grammer (röst), Jennifer Aniston (röst), Ty Burrell (röst), Anton Starkman (röst), Keegan-Michael Key (röst), Jordan Peele (röst), Danny Trejo (röst), Stephen Kramer Glickman (röst), Awkwafina (röst)

TheHorrorfan
2017-01-22
Håller med "supermancover" till punkt och pricka.
norenorama
2017-01-06
Stark trea, några av skämten missade totalt men andra var jävligt kul, bättre än många av de animerade filmer som kommit ut på sistone.
Jamesa
2017-01-01
Vargarna var riktigt roliga. Chefen var också briljant, likaså smilfinken. Vi skrattade mycket.
ulpe01
2016-12-28
Funkar nog bättre för barn än för vuxna. Vargarna blev bara för mycket.
Bomkia
2016-12-26
Äsch, söt liten film som gjorde mig glad. 3a.
supermancover
2016-12-18
Det enda som jag faktiskt tycker kändes "fint" var att när de sände ut bebisar i slutet så var det även till familjer som kanske inte går in i normen för "kärnfamilj". Annars ganska meh.
Dicku
2016-12-16
Helt ok. Skrattade endel. Tycker absolut inte den är värd en 1:a eller 2:a. Men definitivt inte mer än en 3:A
foppa99
2016-12-05
Jag storknar
Caziopeia
2016-11-12
En besvikelse tyvärr. Skränig, klyschig, stereotypisk och inte särskilt kul. Varken spännande eller mysig heller, den är bara... en rätt kass dussinfilm.
dafreakish
2016-11-06
Storkarna är ytterligare ett bevis på att när det kommer till animerad film så ligger Pixar fortfarande på första plats. Deras jämnhet är fullständigt överlägsen. Storkarna håller helt enkelt inte måttet, varken i berättartempo eller humor. Det är hysteriskt, hetsigt och stressigt. Ibland blir det så jobbigt att titta på att man helst bara skulle sitta lugnt och andas istället. Film på amfetamin.