3.5

Benjamin Buttons otroliga liv

Benjamin Button föds som en svag äldre man och åldras baklänges, det vill säga att hans kropp blir yngre tills han slutar sitt liv som ett spädbarn. Den tragikomiska berättelsen om den välbärgade Button sägs ha inspirerats av Mark Twains kommentar om att det är synd att det bästa i livet kommer först och det sämsta sist.

Originaltitel The Curious Case of Benjamin Button
Regissör David Fincher
Manus Eric Roth
Genre Drama, Romantik, Fantasy, Mysterium, 2000-tal
Skådespelare Brad Pitt, Cate Blanchett, Taraji P Henson, Julia Ormond, Jason Flemyng, Elias Koteas, Tilda Swinton, Elle Fanning, Jared Harris, Mahershala Ali, Faune A Chambers, Madisen Beaty, Phyllis Somerville, Ed Metzger, Josh Stewart, Lance E Nichols

EvilNed
2013-12-24
Den får en bonuspoäng för att det väldigt sentimentala i filmen funkade på mig.
bytat
2013-09-14
benjamin button.. benjamin who?.. benjamin.. who's there?.. knock knock.
Qhunden
2013-09-11
Överdrivet dramatisk och maskarbetet är tyvärr inte tillräckligt bra för att vara övertygande. De ständiga klippen till sjukhuset och den äldre Blanchetts otroligt störiga berättarröst drar ner betyget rejält. Får sänka betyget från en trea efter denna omtitt.
FrökenBredwad
2013-08-01
Intressant, men inte fantastisk.

2013-08-01
Bra och spännande film. Annorlunda berättelse.
eodling
2013-05-05
Orkade inte igenom den. Sjuukt seg och ointressant
MaraJade
2013-03-22
Har nu sett om filmen och segheten i filmen var denna gång helt borta och istället var det en fantastisk filmupplevelse.

2013-03-06
Mysig film, lite i samma stil som Big Fish och Forrest Gump. Fast inte riktigt lika bra. Men helt okej. Gedigen underhållning som aldrig blir långtråkig. Men visst blir det lite larvigt, speciellt ju yngre Brad Pitt blir. Och Cate Blanchett är irriterande när hon är som mest melodramatisk. Hon är kass på att spela gammal kärring också.
melankoli
2013-03-03
För lång, vilket drar ned betyget.
hildurojoar
2013-01-21
En film som ämnar att berätta en mans liv - ingen lätt uppgift! Men det lyckas ganska bra. e porträtterar hans möten med de olika delarna och faserna i livet på ett fint och vackert sätt. Jag tyckte att bild/filmen också var något över det vanliga. Väger man ihop dessa delar med den höga mysfaktorn som rullen bär med sig under hela filmen så kan jag inte ge annat än en 5a. Kanske en svag femma dock.