2.6

Seeking Justice

High school-läraren Nick Gerard drabbas av en personlig tragedi när hans fru faller offer för ett grymt brott. Han kan inte glömma och inte heller förlåta. I ren desperation tar han hjälp av ett kriminellt gäng för att finna förövarna och hämnas på det enda språk de förstår.

Originaltitel Seeking Justice
Regissör Roger Donaldson
Manus Robert Tannen, Todd Hickey
Genre Drama, Action, Thriller, 2010-tal
Skådespelare Nicolas Cage, January Jones, Guy Pearce, Jennifer Carpenter, Harold Perrineau, Xander Berkeley, Joe Chrest, Irone Singleton

Murvel48
2022-03-18
Grundidén känns fräsch och det håller ungefär halva filmen. Sen blir det mest småtradig standardaction, som använder alla klyschor i boken.
2017-08-01
Den här var ju väldigt bra.
Olof_Gronlund
2016-10-21
Klichéaktig, och allt var så väldigt väntat. En man mot världen, ganska trött på denna typen av filmer. Ett manus man själv hade kunnat skriva ihop. Den innehöll lite spänning i alla fall, men allting var så klickeaktigt, allt från slutet och ja allt. Typisk film som är så lågbudget att man bara har råd med en riktigt känd skådespelare, filmerna blir oftast därefter.
dafreakish
2016-07-10
Cage har de senaste åren i stort sett bara varit med i skräp. Så även om den här filmen knappast är ett mästerverk så är det i alla fall inte det värsta han satt sin prägel på. Intensiteten är hög rakt igenom och Cage är Cage, på gott eller ont. Slutscenen, likt en del svarta hål till logiska luckor, hade man dock kunnat klara sig utan.
Rele
2016-05-16
En film med spänning och våld. Storyn var inte så genomtänkt. Manuset var inte så bra heller. Jag ger en tvåa.
Jamesa
2016-05-16
Otät thriller. Cages prestation låg som vanligt.
2015-09-13
Oj, så lagom! Knappa två timmars underhållande skåpmat utan några som helst svackor. Bra tempo och ett ändamålsenligt soundtrack, samt ett par actionklipp som kändes lite fräscha. En trea kan inte bli så mycket rakare... (8/15)
Halofreak92swe
2015-04-12
Spännande och bättre än jag trodde. Cage och Pearce levererar bra. 3+.
2015-01-12
Nic Cage blandar sannerligen högt och lågt i hans filmval nuförtiden. Denna tillhör den låga delen med en historia som idè inte är så dum men som här slarvas bort och utvecklas något ointressant. Att jag sitter igenom filmen från början till slut handlar om att oavsett kvalitè på filmerna så är Nic Cage aldrig en tråkig skådespelar utan lyckas alltid underhålla, mig i alla fall. Annat kan man säga om January Jones som återigen levererar en menlös rollprestation i en menlös karaktär.
Tatty
2014-09-29
Lagom lite stökig film men annars spännande film. Man får titta på filmen hela tiden för att koppla ihop allt så man förstår vad som händer. Annars blir det för rörigt. Filmen är okej men inte min smak. Nicolas Cage gör rollen bra.