2.5

The Thing

Antarktis: En exotisk kontinent av förbluffande skönhet. Den är också platsen för en liten, avlägsen forskningsstation där en banbrytande vetenskaplig upptäckt gjorts. När en främmande livsform grävs fram av en internationell forskargrupp övergår glädjen och spänningen dock snart till en kamp för överlevnad. "The Thing" fungerar som en prolog till John Carpenters klassiska film med samma namn från 1982.

Originaltitel The Thing
Regissör Matthijs van Heijningen Jr
Manus Eric Heisserer, Ronald D Moore
Genre Thriller, Skräck, Science Fiction, Mysterium, 2010-tal
Skådespelare Eric Christian Olsen, Mary Elizabeth Winstead, Joel Edgerton, Adewale Akinnuoye-Agbaje, Jonathan Walker, Kim Bubbs, Stig Henrik Hoff, Ulrich Thomsen, Carsten Bjørnlund, Trond Espen Seim, Jørgen Langhelle, Jan Gunnar Røise, Kristofer Hivju
Betygsantal 1929

Skapad 2019-11-01 av DonCondios
-Forskare på en norsk bas i Antarktis hittar en utomjordisk varelse, nedfryst under markytan. När varelsen väl tinar inne i deras bas börjar den döda personerna en efter en, varpå den imiterar d...   Läs mer »

Macheath
2013-07-16
Inte så dåligt som jag hade förväntat mig. Svag trea.
simpa
2013-06-09
Första filmen är ju mycket bättre. Lite tafatt ibland, men ändå stark 2:a.

2013-03-03
Wow. Nya versionen ("prolog") av The Thing är verkligen rena slakthuset. De har skurit, hackt och slagit bort allt det som gjorde originalet bra
ClintanTheKing
2013-02-26
Helt okej nyinspelning av den otroligt bra filmen The Thing.
JimCarrey
2013-02-17
många många måååååånga gånger bättre än originalet
Berniey
2013-01-03
Nä remaker blir sällan så bra denna är inget undantag se origanel istället!
Krusty
2013-01-03
Cred för norska norrmän, men inte så mycket mer att hurra för egentligen. Varför skulle en in your face alien vara mer läskig än en som döljer sig i skuggorna?
Minik?
2012-12-28
saknar ord den var så dålig
p0peye
2012-12-20
Jag stängde av när de började joddla på norska.
ted_the_one
2012-12-17
Jag har sett Kurt Russels skägg i The Thing, Mary Elisabeth Winstead har inte ens skägg. Det gör det ju omöjligt redan där. Sen undrar jag varför CGI ansågs vara ett smart val när just alla anamatronic och "rikitga" effekter i originalet är en stor del av den. Nej, är väl inte så mycket som talar för denna egentligen.