2.4

UFO

Vittnesrapporter om ett okänt föremål ovanför en flygplats i Ohio når en collegestudent med exceptionella kunskaper i matematik, som länge dragits med en oförklarlig upplevelse i barndomen. Med FBI hack i häl tar han och personer i hans närhet på sig uppgiften att lösa en av mänsklighetens stora gåtor: Är vi verkligen ensamma i universum?

Originaltitel UFO
Regissör Ryan Eslinger
Manus Ryan Eslinger
Genre Action, Thriller, Science Fiction, 2010-tal
Skådespelare Alex Sharp, Ella Purnell, Benjamin Beatty, Gillian Anderson, David Strathairn, David Heckel, Chauncey Ragland

produr
2019-10-11
Det puttrar mest på i maklig takt engagerar mig aldrig riktigt men jag förstår dom som gillar filmen
2019-08-18
Vill man ha elaka utomjordingar är detta fel film. Småspännande i sin enkelhet och jag gillade den. Andersons peruk får dock kanske inga applåder.
Djason
2019-07-01
Ok lågbudget med en Alex Sharp som känns lite för gammal för den roll han spelar.
smichael
2019-05-18
Mellanmjölk på alla plan
Christofer
2019-05-16
Alldeles för kort för att hinna engagera med ett så lågmält manus. Trist skriven karaktär Gillian Anderson fick spela dessutom, hon som kändes lite som dragplåstret här.
Robkiller
2018-10-28
Lågbudget och lågmäld ufo-film i universitetsmiljö... men klarar sig rätt hyfsat i alla fall.
DiMMUBoRGiR
2018-10-16
Scully var verkligen inte Scully... :(
Astrojacob
2018-10-13
Knapp Trea. Fascinerande men helt utan spänning.
SalotSar
2018-09-16
Ingår i en den väl avgränsade nischen numerologisk SETI-deckare som jag är mycket svag för. Men man bör ha läst kursen Sökandet efter intelligent liv i rymden för att hänga med i alla referenser. Gillian Anderson engagerar tyvärr varken som karaktär eller som aktör. Lamt utan att man tappar intresset.
norenorama
2018-09-08
Ultra matematiker använder sig av högstadie/gymnasiematte.. Betyg 1.5..