3.2

Villa med staket

Verner och Elsie bor tillsammans med en tonårig son och en hund i en vanlig villa med staket runt om. De har även en utflyttad dotter. Verner arbetar som personalchef, värdesätter gott uppförande och ser sig själv som en självklar förebild för andra. Han ifrågasätter ständigt barnens egna val, medan Elsie tvärtom försöker förstå sig på deras intressen. Relationerna i familjen knakar, men de gör sitt bästa för att upprätthålla den fina fasaden utåt. En morgon kommer en man in på Verners kontor för att söka arbete. Han är egendomlig och verkar inte alls veta hur man ska bete sig. Verner tar kontrollen som den chef han är och sätter besökaren på plats. Vad han inte vet är att de inom kort kommer ses igen, men under helt andra omständigheter.

Originaltitel Villa med staket
Regissör Johan Bergenstråhle
Manus Bengt Bratt
Genre Drama, 60-tal
Skådespelare Bertil Norström, Emy Storm, Tina Hedström, Gösta Ekman, Morgan Andersson, Sangrid Nerf, Håkan Jahnberg, Håkan Serner, Jens Österholm, Per Blomberg

2018-01-30
Utvecklar sig till en riktigt intressant historia. Slutet hade dock kunnat vara bättre.