Alla kommentarer avNingyou

Labyrinth of Dreams2008-07-06
Hade nog lite för höga förväntningar på filmen, som slutar som en svag fyra. En film jag antagligen inte kommer att glömma. Måste också tillägga att jag inte finner något större fel på Asano's skådespelarinsats.

Ah Fu2008-07-05
Jag stängde av efter halva filmen, så 1:an jag ger den gills väl inte riktigt. Vad är grejen med den kassa engelskan? Dåliga fightscener och dåligt skådespeleri. Den känns bara pinsam. Detta är då första halvan av filmen, men resten lär ju inte vara bättre.

Assembly2008-07-02
Riktigt snygga krigsscener. En stark trea.

The Chaser2008-07-02
Riktigt spännande och originell i sin kategori.

Haan2008-07-01
Efter några minuter spelas det elgitarr (1938) och sedan går det bara utför med bland annat moderna båtar och riktigt kasst skådespeleri. Jag har aldrig sett en B-film som denna från Sydkorea förr. Jag tycker synd om killen det handlar om, inte nog med att ingen trodde honom, nu finns det även en film som skämmer ut honom efter hans död. Usch.

Running Wild2008-07-01
Jag håller med niebaotan. Den hade nog dock vunnit på att kortas ner lite, även om jag själv inte störde mig på längden. Håller även med yidaki angående bristen på karaktärernas relationsutveckling.

A Page of Madness2008-06-30
Den är mer som något Shinya Tsukamoto skulle ha kunnat gjort i tidigare år än vad den är "1926". Galet.

The Romance2008-06-30
Dramatisk romantik och våld, det oslagbara konceptet för en film? Haha.

Monopoly2008-06-30
Är jag korkad som inte förstod den? Jag hoppas att jag bara var för trött, får se om den snart.

Waiting in the Dark2008-06-29
Två hemska timmar. Frustrerande är det enda ord jag har för en film som denna. Usch.

Woman of Water2008-06-29
Och vissa har ingenting emot att se en rörlig tavla. Poetisk, estetisk, underbart vacker.

Midnight Sun2008-06-28
Sockersött, löjlig.

A Man Who Went to Mars2008-06-28
Väldigt gullig kärleksblask, men jag var precis på humör för en sådan. Shin Ha-gyun är riktigt bra som alltid och lyckas rädda filmen från en 3:a.

1 Litre of Tears2008-06-27
Blir lite trött på all never ending misär och att det är samma skit hela tiden, men kan dock inte låta bli att bli rörd av den, kanske för att jag själv sett en väldigt nära person kämpa på liknande sätt, kanske för att jag är en pussy idag, kanske för att filmen egentligen är bra. Vad vet jag?

Breath2008-05-17
Jag var inställd på att se det enda mästerverk av KKD jag ännu inte hade sett. Men nu efter att ha sett den, väntar jag fortfarande på det 14:e mästerverket. Det är den sämsta KKD har gjort. Fy fan.

Gokudo zangeroku2008-04-04
Inte alls bra som Mochizuki's 'A yakuza in love' eller 'Another lonely hitman', men sevärd!

Att rida ensam i tusen mil2008-03-14
Otroligt fin film! Så sorglig men samtidigt fylld av glädje. Fint att kineserna är så vänliga mot Takata och man önskar att alla människor kunde vara så snälla som de i filmen. Någon sa att den var lång, men det upplevde jag inte alls. Riktigt mysig film att se med tjejen!

Stray Bullet2008-03-14
Detta ska ju vara Koreas bästa film någonsin. Måste ju se skiten!

Waterboys2008-02-21
Såg den på en japanskalektion och när man slipper plugga på en lektion så uppskattar man det mesta och detta var inget undantag. Rolig och mysig men inte något speciellt. Sevärd som andra sagt.

Bloody Tie2008-02-21
Riktigt skön film som höll mitt intresse vid liv från början till slut.

Gojoe2008-02-20
Feudala Japan med Asano, det lät intressant. Men vad besviken jag blev! Värdelösa fighter och kasst manus. Fotot får ibland filmen att se ut som en dokumentärfilm. Jag tycker synd om Asano som måste skämts en hel del efter denna.

Chinpira2008-02-20
Helt okej.

Mr. Butterfly2008-02-20
Bra var den absolut men på något sätt inte så fängslande som den kunde vart. Överdramatiseringen i början fick mig att tappa intresset men det kom tillbaka drygt 45 minuter in i filmen. Stark trea eller svag fyra.. Jag ger den en trea nu men det är inte omöjligt att det är en fyra om ett tag.

Den gråtande kamelen2008-02-20
Fin och intressan. Tänkte se den mest på skämt med en polare men efter ett tag fastnade jag i den och var tvungen att se klart även efter att han gått hem.

Guns & Talks2008-02-18
Trodde aldrig jag skulle behöva ge en film med dessa skådespelare en tvåa.

Krrish2008-02-14
Det går fan inte betygsätta den seriöst! De konstiga ljuden i första halvan är grymma!

The City of Violence2007-12-07
Schyssta fightingscener och smått spännande. Filmen känns ju som ett PS2-spel!

Die Bad2007-12-07
En fyra enbart för fighterna. Visst känns den här filmen mer som en Japansk experimentell film? Eller är det bara jag som missat alla sådana från Korea? Hur som helst var det kul att se något sådant med kända Koreanska skådespelare och i Korea då såklart.

Raging Years2007-12-05
Skön film om som skildrar både Sydkorea's politiska historia och livet som gangster från 60-talet och framåt. Intressant för mig då jag älskar korea's efter-kriget historia och gangsterfilmer. Börjar som en 4:a och slutar som en 3:a. Blev lite väl segt mot slutet och förstod inte riktigt vad som hände. Blev en hel del krångel. Men lätt sevärd film!

Maundy Thursday2007-12-05
Ibland sätter dem det känslosamma bra men ofta känns det väldigt överdramatiserat. Kunde blivit något så mycket bättre av idén. Stark trea.

« Föregående sidaNästa sida »