Belly of the Beast

Den före detta CIA-agenten Jake Hoppers dotter blir kidnappad av terrorister och han tänker inte låta något komma ivägen när han nu måste rädda henne.

Originaltitel Belly of the Beast
Regissör Ching Siu-tung
Manus James Townsend
Genre 2000-tal, Action
Skådespelare Steven Seagal, Byron Mann, Monica Lo, Tom Wu, Vincent Riotta, Sara Malakul Lane
Filmnummer 20081

Robkiller
2018-02-10
Seagal är överviktig i Thailand och handlingen rätt skum, men ändå en hel del trevliga actionscener och oväntat underhållande
karlmats
2016-04-07
Efter att ha sett en alldeles för vältränad Seagal i debutfilmen Above the Law hoppar vi framåt 15 år i tiden, (varför köra det här i kronologisk ordning när ingenting annat i Seagal-universumet är logiskt?) och här får vi se det omvända. En Seagal som åldrats och plufsats så att han blir tvungen att ha en stunt double i actionscenerna. Handlingen är väldigt vag, hans dotter har blivit kidnappad av ett gäng gulingar och han måste åka till Thailand och spöa upp dem. Givetvis är han en gammal CIA-agent som går klädd i nån form av klänning. Det börjar ganska traditionellt men sen kommer det in nån voodoogubbe och nån tjej som klär av sig naken och vattnar sina bröst så en magisk tatuering kommer fram. Jag fattar i ärlighetens namn inte mycket av vad som händer, det fightas iaf en hel del. Men jag har väldiga problem att hålla koll på vem som är vem och vad fan som händer så det blir i slutändan mest en enda röra. Och det här ska vara en av de bättre av hans nyare filmer, hujedamig som käringen sa. Det blir en 1a.
Djason
2014-01-16
Kanske det fjantigaste jag sett i filmväg. Blir aldrig Steven Seagal trött på sitt gudakomplex i sina filmer? Nej tacka vet jag filmen Machete.
RichardEk
2013-07-26
Seagal slår närapå rekord här i 'fet mans budo' och hans stand-ins får jobba mer än på länge (notera extramaterialet där hela produktionsteamet intygar att Seagal aldrig varit bättre, det ni). Vidare ger Seagal begreppet stenansikte en ny dimension. Killen rör inte en min. Lägg sedan till lite voodoo och soppan är fullständig. Några smarta kameraåkningar räddar filmen från bottenbetyg.
conbe755
2013-03-15
Vad ska man säga - en Segal-film.
LiqWid
2012-04-04
Tunn story. Men en mycket bra actionrulle.
2011-10-24
Sigge seagal lyckas åter igen göra en medelmåttig film som kan sägas till hans försvar är något bättre än vissa andra av hans nyaste rullar,,lol,,)
eliastheman
2011-10-22
bland de roligaste fightscenerna och snyggaste tuttsen i seagals historia men resten är för tråkigt

2011-09-24
Seagal är alltid dålig. Men ibland är han lite mindre dålig och mer rolig.
FreeSpace
2011-09-22
Kanske att storyn är lite tunn men Seagal och stridsscener i absolut toppklass ror ändå hem en stark fyra!