Easy A

Efter en liten, vit lögn om att ha förlorat sin oskuld läcker ut hoppas en präktig flicka på high-school att ryktet ska förbättra hennes sociala och ekonomiska status?

Originaltitel Easy A
Regissör Will Gluck
Manus Bert V Royal
Genre Komedi, Romantik, 2010-tal
Skådespelare Emma Stone, Penn Badgley, Amanda Bynes, Dan Byrd, Thomas Haden Church, Patricia Clarkson, Cam Gigandet, Lisa Kudrow, Malcolm McDowell, Aly Michalka, Stanley Tucci, Fred Armisen, Juliette Goglia, Jake Sandvig, Stacey Travis, Morgan Rusler
Filmnummer 82067

TimBuckley
2017-07-03
(rek 3a) Emma Stone och Patricia Clarkson får detta att kännas som en high school film av Woody Allen. I övrigt inget nytt under solen. Men Stone är alltjämt bra.
wasteoftime
2016-09-28
Bara för att man är medveten om vad man gör, och driver med det, betyder det inte att det är bra. Visst har den här filmen en del roliga vinkningar och stunder av att vara bra, men på det hela når det inte upp till en tvåa. Av flera anledningar. En av dem, är ju inte direkt den här filmens fel, men över lag är jag så rejält trött på "anonym highschooltjej som ingen bryr sig om, ändrar beteende och nu bryr sig alla" - och så är det givetvis vackra kvinnor som spelar rollerna. Inte den här filmens största brist, dock, bara en parantes jag behövde ha ur mig. Trots den lite lättsammare hållningen filmer har till sig själv och sin genre så funkar det inte riktigt, det är för mycket feelgood och för lite faktiska problem. Och karaktärer som inte känns direkt realistiska. Nä, 0,0 på SH-skalan och tummen upp för ett tapper försök.
marleey
2016-06-17
En rätt så rolig film med en del skön feelgood. Storyn är tyvärr alldeles för svängig. Det blir lite för överdrivet på alla fronter för att man ska ta den seriöst. Det känns som att Easy-A gärna vill förmedla ett budskap, men storyn är för otrolig för att det ska funka. Bra insatser på skådespelar fronten, framför allt så är Emma Stone sevärd i huvudrollen. En mysig film som i slutändan vill lite för mycket för sitt eget bästa.
NoWireHangers
2016-04-28
Det finns många skräpiga highschoolfilmer, men den här är riktigt underhållande. Storyn är bra och hjälps av en lysande insats av Stone i huvudrollen, och även många bra birollsskådisar, inte minst Bynes, Kudrow och Clarkson.
Valarn
2015-10-18
Emma Stone är den enda behållningen i denna starka ettan.
AlbinWesley
2015-06-17
Emma Stone gör sin roll utmärkt, och jag gillar de små blinkningarna till en del gamla fina bitar. Den har sina stunder, och är inte så tokig egentligen. Men det räcker ändå inte, det saknas nåt. Intrigen är lite för banal på nåt sätt, och Jaguar förvisso inte gått high school i Amerika, men jag har väldigt svårt att relatera till hetsen i filmen.
AddeColciago
2015-04-20
Lättsmält. Kul att den lyfte fram Crowe/Hughes.
Hauugen
2015-03-15
Mer överdrivet drävel får man leta efter.
Haroo
2015-03-10
Återigen en briljerande Emma Stone. Mysig film med en helt okej story i övrigt. 3+
soilheart
2015-02-21
Jodå, hade sina sköna stunder, mycket p.g.a. hur bra Emma Stone passade in i rollen.