Keeping Mum

Prästen Walter Goodfellow är så fullt upptagen med att skriva den perfekta predikan att han helt missar att hans fru har en affär med en annan man och att hans barn är allt annat än välartade. Allt detta blir annorlunda när deras nya hushållerska Grace Hawkins dyker upp.

Originaltitel Keeping Mum
Regissör Niall Johnson
Manus Niall Johnson, Richard Russo
Genre Komedi, 2000-tal
Skådespelare Rowan Atkinson, Kristin Scott Thomas, Maggie Smith, Patrick Swayze, Emilia Fox, Liz Smith, Tamsin Egerton, James Booth, Toby Parkes, Jack Ryan

päronanton
2020-02-21
En okej feelgood film!
AngelsDiary
2018-03-14
Finns bättre, men en bra time killer
Körsbär
2016-08-13
Oväntat bra film, kul o se Swayze i en helt galen roll :) Tycker viss kemi känns lite sisådär, tänker på Rowan Atkinson o Kristin Scott Thomas den känns inte naturlig. Vi avslutar glatt med att rekommendera dig som läser detta o se den :)
RunRiot
2016-06-22
Riktigt charmpiller! Verkligen inte alls vad jag förväntade mig att se. Positivt överraskad.
Rele
2016-01-02
Komedi med svart humor och flera duktiga skådespelare. Jag ger en trea.
stri70
2015-02-27
Lite makaber med Tamsin Egerton är snygg...
Robodan
2015-01-24
Maggie Smith och den sköna "Midsumer"-känslan höjer denna ganska enkla film till en trea. Tycker också att det finns en del djup i Atkinsons karaktär. Mysig svart humor.
2014-11-21
Denna film var inte alls som jag trodde. Den var så otroligt mycket bättre. Den benämns som en komedi men detta är så mycket mer än komedi. Den innehåller dessutom drama och fantastiskt rolig svart humor. Maggie Smith, Kristin Scott Thomas och Rowan Atkinson är skrämmande bra. Denna film överraskade och knockade mig helt och hållet av dess kvalité.
vonadel
2014-07-12
Helt ok underhållning, men inte mer. Den som väntar sig "Mr. Bean-humor", har helt fel förväntningar. Jag hade inte dessa förväntningar även om jag hade väntat mig lite mer komik från Atkinsons sida. 5/10
Muhammed
2014-06-26
Som Hitchcock men utan den spänning som finns i hans filmer.