2.6

Push

En grupp unga amerikaner med övernaturliga krafter gömmer sig från en hemlig amerikansk statlig myndighet i Hong Kong. För att undgå byrån för alltid måste de gå ihop och tillsammans utnyttja sina olika krafter och förmågor.

Originaltitel Push
Regissör Paul McGuigan
Manus David Bourla
Genre Action, Thriller, Science Fiction, 2000-tal
Skådespelare Chris Evans, Dakota Fanning, Camilla Belle, Djimon Hounsou, Neil Jackson, Cliff Curtis, Ming-Na, Li Xiaolu, Maggie Siff, Nate Mooney, Corey Stoll, Scott Michael Campbell, Che Biu Law, Hal Yamanouchi, Jacky Heung, Chi Kwan Fung, Colin Ford, Joel Gretsch

dafreakish
2017-01-12
Urlöjligt dravel med kvasifilosofiska infallsvinklar samt ett försök till djup faller platt från första bildrutan till sista. Enda anledningen att se den här förvirringen till film är Fanning som trots sin låga ålder skådespelar med imponerande pondus. Jag hoppas hon får lite bättre filmer att medverka i då hennes potential sällan fått tillräckligt bra filmer att jobba med. Oroväckande med tanke på att hon nu passerat 20.
Totenkopf
2016-09-02
Den såg man och glömde bort lika fort.
Grillo
2016-05-23
Tyckte ändå den här filmen var rätt kul, men i slutändan kändes det som en pilot till en tv-serie som aldrig blev av. Hade mycket väl kunnat tänka mig att se en sådan tv-serie... Tappar trean pga att den inte riktigt kan stå på egna ben.
Pillynilly
2016-02-28
Hoppar på tok för mycket för att bli bra. Hade kunnat haft potential.
Djason
2015-02-15
Snyggt gjord men lite väl snårig handling eller så var det helt enkelt att jag inte orkade bry mig. Bra skådisar i en film som typ är en blandning av X men och The Chronicles.
Thavox
2015-01-05
Håller med KJ: Snygg och välspelad men den missade bra möjligheter. Riktigt bra ändå!
Brouhaha
2015-01-01
Helt klart den absolut dummaste filmen jag någonsin sett. Men den bjuder på en hel del skratt så det räcker ändå för en 2'a.
KJ
2014-11-15
Välspelad och snygg, men tafflig story och dåligt utnyttjade möjligheter.
Supernaut
2014-07-14
Trea på gränsen till fyra, en av de bättre superhjältefilmer jag sett. Svag action, men den kändes verkligen i dynamiken som ett seriealbum på det bästa av sätt. Riktigt underhållande!
zallaxx
2014-07-01