Trouble with the Curve

Gus är en åldrande baseball-scout för Atlanta Braves som håller på att förlora synen. I en tid när baseball handlar allt mer om datorer och papper undrar flera i hans omgivning om det inte är dags att pensionera sig. Men Gus ger sig bestämt iväg på en scoutingresa till North Carolina för att bevisa att han fortfarande håller måttet. Väl där dyker hans dotter Mickey upp för att hjälpa honom utvärdera om talangen Bo Gentry är värd lagets första draftval.

Originaltitel Trouble with the Curve
Regissör Robert Lorenz
Manus Randy Brown
Genre Drama, 2010-tal
Skådespelare Clint Eastwood, Amy Adams, Justin Timberlake, John Goodman, Matthew Lillard, Robert Patrick, Ed Lauter, Chelcie Ross, Raymond Anthony Thomas, Bob Gunton, George Wyner, Jack Gilpin, Joe Massingill, Jay Galloway, Tyler Silva, Scott Eastwood, Peter Hermann

Skapad 2019-11-09 av chris_lambert_
Clintan gör här vad som omnämns som hans sista skådespelarroll. Tydligen ska den gamla legendaren ändrat sig från sin tidigare linje att Gran Torino skulle vara hans sista framträdande. Nu i ef...   Läs mer »

Asmorod
2018-11-14
Clintan spelar en grinig gubbe, som också är ett geni vad gäller sport, och lyckas hitta en oupptäckt talang och samtidigt utvecklas som människa? Ja, Million Dollar Baby är bra. Det här är bara tröttsamt.
92axha10
2017-09-23
Clintan kan spela grinig gubbe bra och Amy Adams charm är välkommen men de kan inte kompensera för ett tröttsamt och förutsägbart manus.
DrJW
2017-06-06
Har en intressant handling som tyvärr förvandlas till en typisk drama-komedi med en del bullshit moment och den största bullshit moment var slutet. Tack och lov för Clintan som gör den här sevärd!
2017-02-04
Trouble with the daughter! Jag var inne på en svag trea ett tag, men manuset är inte bra. En tjurig far, en tjurig dotter och lite spontant basebollsnack. Ingen tydlig röd tråd och ingenting som sticker ut ur mängden. Behållningen är skådespelarna.
deswhip
2017-01-02
Bra!
Raimo_1985
2016-06-28
Ganska standard men jag såg den för Clintan.
Rele
2015-06-11
En seg men ändå trevlig film. Skådespelarna var duktiga. Jag ger en trea.
ayudame
2015-03-08
Sävlig film, men med en varm underton som tilltalade mig. Amy Adams verkligen levererade i sin roll. Trovärdigt med bra biroller vilket ger bra tyngd.
Zeds2003
2015-03-08
För mig började filmen som en otroligt ointressant och seg berättelse. Nu såhär i efterhand känner jag hur briljant genomförandet av historien var. Välspelat på det sätt filmen ska vara, även om det inte är i världsklass. Skön rulle med ett innehåll!
Bomkia
2015-02-28
Sävlig och ganska trevlig film som tyvärr är lite för mycket enligt noterna. Baseballfilmer är alltid ganska avslappnande och Clinten är sitt vanliga vresiga jag. Gillade Amy Adams som dottern. 3+