Alla kommentarer avMoaSvan

Masjävlar2005-01-04
Ann Petrén är verkligen hur grym som helst i den här filmen! Roligt att se hur hon spelar två skilda roller i den här och "om jag vänder mig om". Stort plus för filmens feministiska handling!

Dag och natt2004-11-03
Fascinerande att en film kan bli så bra med bara två egentligen ganska tråkiga vinklar. Även om den är svart var det skönt att det kändes som om det fanns ett hopp.

Lost in Translation2004-08-15
Något av det roligaste och vackraste jag sett. Drömsk och vardagligt på samma gång. Vill se igen och igen!

Timmarna2004-08-15
En film som är lika grymd andra gången man ser den är värd en femma!

Moulin Rouge2004-08-15
Mot min vilja så måste jag säga att detta är en mycket gripande och vacker film. Egentligen är det bara en i mängden av "lyckliga horan"-filmer. Fast de blir ju inte lyckliga förrän de blir räddade förstås av en prins. Andra vidriga exempel på samma tema är Pretty Woman med den stora skillnaden att Moulin Rouge är en bra och om man tar den med en nypa salt, rolig musikal.

Virgin Suicides2004-08-15
Väldigt vacker, mysig och samtidigt obehaglig film. Intressant och komplext om hur begränsade tjejer är i sina liv jämfört med killar.