Alla kommentarer avalsof

Call Girl2015-01-02
En tvåa i handling men det väldigt dåliga ljudet drar ner filmen till en etta. Det är både oförlåtligt och väldigt konstigt att de inte fixade till ett bättre ljud, ofta hörde jag inte replikerna.

Ronja Rövardotter2013-09-14
Dan Hågström (Birk) är inte en så bra skådis vilket drar ner betyget till en fyra. Med tanke på att massorna som gick och såg filmen på bio när den kom så säger det faktum att Dan Hågström inte fick några fler roller rätt mycket om hans skådespelarkvaliteter.

Bröderna Lejonhjärta2013-09-14
Staffan Götestam (Jonatan) och Lars Söderdahl (Skorpan) är inga fantastiska skådespelare men bättre barn/ungdomsberättelse får man leta efter. Sverige skulle ha varit ett sämre land att växa upp i om det inte vore för Astrid Lindgren.

Rock of Ages2013-07-01
Filmen utspelade sig 1987, alltså när minst hälften av alla låtar i filmen inte hade skrivits än.

Searching for Sugar Man2013-02-28
Egentligen en väldigt bra film men det där att Malik Bendjelloul inte berättar om Rodriguez väldiga framgångar i Australien drar ner trovärdigheten.

Reagan2012-09-16
Seg och hyllande i den första halvan men det tog sig verkligen i den andra halvan.

Karla Faye Tucker: Forevermore2012-09-03
Dåliga skådespelare, dåligt manus, dålig scenografi och dessutom har de förvrängt ursprungshistorien. Filmen ska nog snarare ses som en kristen missionärsfilm.

Tvillingen2011-07-05
Inledningen var väldigt bra men det höll inte hela vägen så det blev "bara" en fyra.

Fotbollens sista proletärer2011-06-09
Om man har följt IFK Göteborg pyttelite så är det inget nytt alls i filmen annat än det som har hänt med Dan Corneliussons vän i Italien (vill inte avslöja vad det är). Väldigt mycket av det som finns i filmen har legat på Youtube i evigheter.

Star Wars: Episod II - Klonerna anfaller2010-01-03
Filmer där utdragna "snygga" scener utgör grunden har aldrig lockat mig. Det var alldeles för mycket fokus på stora slag, de var i och för sig snygga men det är inte så svårt att göra snygga digitala animeringar nu för tiden.

Murdochs mord på journalistiken2009-12-07
Det skulle vara intressant att ha med "den andra sidan".

The Road to Guantanamo2009-08-28
En välgjord film men jag tycker att det dokumentära greppet kräver att man låter den andra sidan komma till tals. Nu sker det bara i form av nyhetsklipp där Bush och Rumsfeldt kommenterar Guantanamo generellt, det skulle vara intressant att höra vad de har att säga om just de här fallen.

Taxi till den mörka sidan2009-08-27
Det är ett angeläget ämne men filmen är i ärlighetens namn inte särskilt bra.

14082009-08-01
Man blir riktigt skrämd och det är en bra historia med bra skådespelarinsatser. Det uppfyller sitt syfte.

10,000 BC2009-08-01
Detta är på allvar en av de sämsta filmerna jag har sett.

A Letter From Death Row2009-07-30
Oj oj oj. Martin Sheen måste ha haft riktigt ont om pengar på den tiden.