Alla kommentarer avAndrewa

Häxorna i Eastwick2008-10-20
Jack Nicholson får en att fångas av filmen. Han är enastående

RFK2008-09-06
En ganska intressant story och ett intresant perspektive från denna tid, men intresset gick lite skov och man tappade fokusering stundtals av tristess

We Own the Night2008-06-11
Har en bra grundstory att arbeta på, men filmen är allt för seg och stundtals väldigt uppenbar. Och blir därmed t o m för dålig för en 3:a enligt mig

Vem var James Bond?2008-06-04
Stundtals riktigt roliga eller intresseväckande inslag. Det är ingen höjdarrulle, men man kan bara inte slita sig ifrån den så fort man börjat titta.

What Happens in Vegas...2008-05-25
Blev positivt överraskad. Stundtals mycket bra personkemi mellan karaktärerna, och man skrattade riktigt bra några gånger. En utav de bästa "feel good filmer" jag sett på senaste åren. En stark trea.

Två killar och en tjej2008-05-18
Vad positivt överraskad man blev, jätte bra. Innehöll intressanta karaktärer, med en bra skildring utav svenskars liv i verklighetstrogna närliggande situationer. Riktigt bra avslut med fotografierna dessutom, det var film i hög klass. Med undantag för att den är lite seg i vissa akter som (oftast äldre) svensk film brukar vara, håll filmen i alla fall mitt intresse.

Kalifornia2008-05-18
Vissa utav karaktärerna är väldigt intressanta. Bra monologer, och personligheter som får en att fastna får att se klart. Manuset är dock lite svagt stundtals tycker jag...

De hänsynslösa2008-05-13
Ett väldigt bra bevis/exempel på att filmer inte behöver vara jätte långa för att de ska anses vara bra, (Peter Jackson). Väldigt bra...

Evigt ung2008-05-06
Det är synd att denna film inte är speciellt bra. Man fångas inte från början av filmen, historierna och karaktärerna. Mel Gibson spelar som vanligt ungefär sig själv och har ingen specifik karaktär. Filmen kunde ha blivit så pass mycket mer. Idéen och manusets grund är dock enormt bra. Menmen...

Here on Earth2008-04-20
Positivt överraskad. Början och slutet var riktigt bra. Storyn hade en hel del bra vändningar och var inte allt för förutsägbar. Men precis som många andra filmer liknande denna tappade den skärpan och sättet att fånga en, en bit in i filmen. Fast som sagt så var Here on Earth bättre än förväntat med enormt bra grundad bas i manuset, men att det inte utfördes och var helt genomtänkt hela vägen igenom. En säker 3:a

Prefontaine2008-02-26
Stundtals var filmen väldigt fängslande, men ibland saknade den glöd och skärpa till den röda tråden (målet).

The Air Up There2008-01-27
Filmen visar en del sköna kontrast mellan olika världar och människotyper, men är allt för seg, utdragen och långtråkig.

Scoop2008-01-08
något för uppenbar om vi säger så...

Mr. Woodcock2007-12-15
Det blir en riktigt svag två endast för att första scenerna var någorlunda okej och man då, och endast då skrattade ganska förnöjt.

Ha en SHREKtigt god jul2007-12-10
Väldigt rolig stundtals, katten, pepparkakan etc. Men det blir en klen 3:a eftersom att den inte håller måttet hela (den korta) tiden. Och så saknas det lite julstämning ändå.

Bee Movie2007-12-10
Tyvärr för uppenbar, vilket förstör mycket utav filmen.

Tonårsliv2007-12-08
Så dålig, hade glömt att jag sorgligt nog sett denna skitfilm tidigare...

Jakten på lycka2007-12-08
Vilket skådespeleri hela filmen igenom. Så bra som Will Smith är i sista acten är så underbart rörande bra. Bland det bästa jag någsonsin sett, vilket i slutändan ger filmen en säker fyra.

Eternal Sunshine of the Spotless Mind2007-12-02
Riktigt djupgående film som behandlar dolda idéer människan kan ha, och den behandlar dess konsekvenser väl. Väldigt bra skådespel ifrån huvudrollsinnehavarna, men framför allt så var det ett mycket väl genomarbetat manus. En riktigt eftertänksam film att älska, i alla fall för de som lyckas förstå den.

Dirty Dancing2007-11-25
Haha, skrattar sönder åt "Breaker"s kommentar. Detta är en underbar film. Mer fel kan man bara inte ha "Breaker", hur än ens filmsmak är. Hahahaha...

Det våras för rymden2007-11-25
Stundtals riktigt rolig...

Härmed förklarar jag er Chuck och Larry2007-11-25
Simpel, och ganska förutsägbar. Men den bjuder på en hel del skratt.

Hip Hip Hora!2007-10-06
Det är en bra grundtanke och bas i manuskriptet. Tyvärr så är den inte enligt mig ´tillräckligt genomtänkt. Dock jävligt kul att se filmatisering av tonårsliv i Sverige på detta sätt, ett ovanligt fenomen konstigt nog, det säljer faktiskt.

Familjen Robinson2007-10-06
Ett annorlunda koncept i uppläggningen av animerad film, vilket var kul att se. Men filmen känns något tunn och seg. Klagar inte så mycket på animeringen, det var dock inte så bra som Disneys och Pixars tidigare och bättre filmer, fast ett steg i rätt riktning tillbaka ifrån tidigare fiaskon. En svag trea får den dock tack vara de roliga och genomtänkta framtidsvisionerna.

På smällen2007-10-06
Är besviken med tanke på alla bra recensioner den fått. Aja, men den var stundtals väldig rolig. En stark trea, skön rulle att slappa till med polare.

Shrek den tredje2007-09-16
Inte alls i klass med de första

Flykten från Alcatraz2007-06-03
UNDERBAR.

Naked Weapon2007-06-03
Köpte konseptet, början var mycket bra och egen skapande, men sedan bara sjönk standarden och den blev till missär. En svag trea

Epic Movie2007-05-27
det var inte ens roligt vid de så kallade "skämten", fast detbra var att de tog upp vissa rollar man inte tidigare skämtat om

3002007-05-15
Snyggt filmat med färgförändringarna och med slagen, älskar antikfilmer, fast denna har inte mycket utanför slagen att ge

Nästa sida »