Alla kommentarer avSpixo

Väktarens hämnd2005-10-30
"Where is mi pot of gold?"

Lords of Dogtown2005-10-15
Missa inte Tony Hawk som astronauten som drattar på baken när han försöker stå på en bräda. "It's much harder than it looks."

Liftaren2005-09-11
Såg denna första gången när vi skrev filmanalys på gymnasiet (när filmen var ny på video). Rutger spelar psykopat på ett väldigt bra sätt och jag tycker att filmen håller fortfarande. Råkar ha en signerad (av mr Hauer) USA utgåva av DVDn. Samma omslag som den på bild här.

Mitt i plåten!2005-09-06
Underhållande. Proktologen är bara grymmast.

Cable Guy2005-08-22
Kareokescenen häjer denna till en 3:a

The Big Lebowski2005-08-22
El duderino!

Mad Max2005-08-19
Mest intressant för att få svar på frågorna "varför blev Max 'mad'?" och "Var fick han den grymma V8 ifrån?". Annars en film som egentligen är rätt tråkig med dagen mått mätt.

White Noise2005-08-18
Om spöken nu inte hade något problem med att kommunicera eller materialisera, varför blanda in EVP alls? Nä, tacka vet jag Poltergeist.

The Passion of the Christ2005-07-18
+ för att det pratas hebreiska och latin, men annars så är det rätt så meningslöst. Om man då inte tycker om att se på tortyr förståss...

Die Hard - Hämningslöst2005-07-14
Die Hardest. Första filmen är fortfarande den bästa.

Anakonda2005-07-14
Jennifers rumpa: 5, den usla plastanacondan: 0. :-D

Boogie Nights2005-07-13
En klar 3:a, men bara för att Heather Graham spelar rollergirl så måste det ju synas någonstans. :-)

Sky Captain and the World of Tomorrow2005-07-12
Retro sci-fi i snygg förpackning. Tänk om de kunde göra en sådan här Flash Gordon...

Highlander 22005-07-12
Nej, nej, man börjar inte ändra i grundhistorien för en bra film och blanda in aliens och annat när det aldrig ens antyds sådant i första filmen. Skäms!

Den tunna röda linjen2005-07-12
Det finns ingen röd linje i denna film alls. 170 minuter om totalt meningslöst krigande. Om den hade varit 90 min kanske den hade kunnat få en 2:a.

The Butterfly Effect2005-07-12
Director's cut versionen gör denna till en 5. Bio versionen var det lite väl mesig slut på (framför allt).

« Föregående sida