Alla kommentarer avdeppen

Smultronstället2015-04-05
Tydligen hade jag betygsatt Smultronstället här för 10 år sedan, och då givit den en 3a. 10 år äldre är den nära en 5a, men räcker inte riktigt ända fram. Men med en 4a menar jag att den är fantastisk! Victor Sjöström glänser i huvudrollen!

Kika2015-04-04
Är ju nära en 4a denna! Men räcker inte ända fram. Ser framemot att se fler av Almodovar inom kort.

Woody Allen: A Documentary2015-04-04
Den typ av dokumentär jag gillar. Ingående från början av karriären till nutid. Gillar de flesta av hans filmer jag sett, och nu vet jag än mer vilka jag vill se, och vilka jag ska akta mig för.

Fängelse2015-04-03
Velar mellan 2a och 3a. Får bli att se om denna senare, och mer koncentrerat

Strindberg, ett liv2015-04-01
En svag trea. Hade kunnat vara starkare, men stör mig på Berggren. Helt enkelt för överspelad. Synd.

Jakten på lycka2010-10-06
Tycker den var helt ok. Ja slutet är kanske väntat, så som Hollywood kan göra. Men i den här filmen gör det mig absolut ingenting!

Legenden om ugglornas rike2010-10-06
Gillar fåglar,älskar ugglor...Ser lovande ut även om jag har svårt för animerade filmer.

Henry - En massmördare2010-09-09
En halvhyffsad film, men den följer inte verklighetens Henry Lee Lucas speciellt bra. Mycket har ändrats i filmen och det irriterar mig rätt mycket. Ser jag en film baserad på en person, vill jag gärna att det mesta stämmer in på verkligheten. Filmen är som sagt hyffsad, men känns ganska grådaskig och tam trots allt.

Bröllopsfotografen2010-08-28
Kjell briljerar! TYcker den var helt ok för att vara en svensk film. Duger bra när man sitter förkyld i soffan en lördagskväll. Faktiskt bättre än vad jag trodde den skulle vara.

Metropia2010-08-25
Grått, och ganska trivsamt. Känns lite tråkig, men på ett bra sätt.

Wu: The Story of the Wu-Tang Clan2010-08-20
Åhhh,skulle kunnat vara så mycket bättre, känns slarvigt gjord. Synd att man inte tar en åtminståne lättare dykning i varje album. Vad jag kommer ihåg nämner man inte ens W och Iron Flag, inte ens Forever om jag inte minns fel.

Apan2010-08-18
Det görs ju så sjukt lite bra film i Sverige, så med Sverige mått är det en klar 4a. Men eftersom jag inte bara betygsätter svensk film så blir det en 3a. Jag gillar desperationen och ångesten, jag gillar att inte Persbrandt, Nyqvist eller Eklund är med. En film jag kommer minnas.

Menace II Society2010-08-18
Gillar såna här sorts filmer. Men tycker att tex Boyz N The Hood är bättre.

Chéri2010-08-14
Totalt händelselös film. Handlar om en ung kille som blir kär i en äldre dam (Michelle lika vacker som alltid), sen händer det typ inte så mycket mer, höll på att slummra till i slutet, vilket aldrig händer när jag ser film.

Don't Blame Me2010-08-08
Känns lite gammal nu (dokumentären alltså!) Men den är bra, ärlig och intressant. Synd bara att inte Geezer och Iommi uttalar sig. Mycket av Don't blame me har hamnat i biografin Jag är Ozzy bokstavligt talat.

Gran Torino2010-08-08
Börjar bra, men mattas av ordentligt efter en stund. Filmen är för lång och händelselös ibland. Clintan är iofs cool som vanligt. Tycker att killen är en mindre bra skådis.

The Haunting in Connecticut2010-08-08
En svag 4a. En "Poltergeist" (inte lika bra dock) för 2000-talet!

Monster's Ball2010-08-08
Mörkt,deprimerande,ångest,jävligt......Bra film, med bra skådespelarinsatser.

The Harder They Come2010-08-08
Har velat se den här i typ 10 års tid, väl värd väntan!

Trick 'r Treat2010-08-08
En av de sämsta filmer jag sett!!! Kommentaren innan min "riktiga filmkritikers hyllningar och lovord"???!!! Har det brunnit i skallarna på dom? Uselt manus och usla skådisar= usel, usel film!

Gråta med ett leende2010-08-08
Lite väl lång och seg, men absolut sevärd.

Flyga Drake2010-08-08
Tycker att den var fin och väldigt bra, men det där lilla extra saknas.

Greve Dracula2010-08-08
Nåja, en liten besvikelse. Tycker Langella är sämre än Lugosi, Lee och Oldham.

Draculas hus2010-07-25
En av de sämre "monsterfilmerna" från Universal. Hajjar inte varför den heter House of Dracula när det är Wolf Man är med mer, och Frankenstein lika mycket som Dracula. Löst, tunt manus. En av de sämre Dracula i John Carradine också fö.

Blood for Dracula2010-07-25
Tycker Kier gör ett bra jobb i Dracula rollen, men det är nog den vekaste, mest miserabla av alla Draculas. Spyr och lider som bara den klantarschlet. Sen är ju slutscenen ett kapitel för sig, den drar ner mitt betyg från en 4a. Galna systrar i den där familjen btw ;)

The Return of the Vampire2010-07-25
Älskar scenerna vid kyrkogården, med dimman tät! Så ska en skräckfilm se ut sanna mina ord! Bela Lugosi är strålande som vanligt, tycker alla skådespelarna gör ett fantastiskt jobb. Men så var det ju det här med manus också........inte lika bra. Charmig till tusen.

Friday the 13th2010-07-25
Ähhh,jag trodde mer på den här, hade sett framemot att veta mer om Jasons ursprung. Jag håller med flera av föregående talare. Jag är ett stort gammlat Friday fan, har filmerna o t.o.m. en bok om alla gammla filmerna (rekomenderas varmt till alla fredag fans), så besviken är jag, men en stadig 2a blir det.

Frankenstein2010-07-23
Underbar klassiker!!! Boris Karloff är lika viktig i rollen som Frankenstein, som Bela Lugosi är i rollen som Dracula. Snygg, stämmningsfull film. LUV it!

Let's Get Lost2010-07-21
Har varit intresserad av jazz sen runt 1988, så hur i h-vete har jag kunnat missa den här filmen? Vacker filmat i svartvitt om en av mina favorit trumpetare/sångare. Vacker mitt i allt elände.

Who killed Nancy?2010-07-20
Äntligen börjar stackar Sid få upprättelse, inte var han en mördare iaf. Läste tidningen Uncut 1999 som tog upp fallet i ett reportage, med intervjuer med människor som befann sig på hotellet och i deras bekantskapskrets. Efter att ha läst den tidningen var jag redan då ganska övertygad om att han var oskyldig.

Nästa sida »