Alla kommentarer avSome-Body

Vanilla Sky2006-07-31
Grymt bra film som på ett filosofiskt plan verkligen berörde mig. Tragedin av förlorad kärlek är total. Kunde inte släppa den ur hjärnan på väldigt lång tid. Har sällan blivit så skönt nedstämd av en film.

Salò, eller Sodoms 120 dagar2006-07-31
Filmen ska tydligens ses som Symbolisk. Symboliken är Fascisternas övergrepp på det Italienska folket. Det var verkligen svårgreppat. Men vill man se ren o skär mänsklig ondska så är detta filmen att se. Det sjukaste är att det finns såna människor i vårt samhälle. Bajsätandet var vidrigt men inte ens i närheten av resten av förnedringen som pågår filmen igenom.

Braveheart2006-07-31
En av mina favorit äventyrsfilmer. Den har det mesta. Brutal, Sorglig, Vacker, Rolig. En Episk saga med ett underbart bra slut. Bara Sista Mohikanen som har ett ännu mäktigare slut.

Gladiator2006-07-31
Näää... En av dom mest överskattade filmer jag sett. Vad är det som är så bra ? Råa Krigsscener. Kolla på Braveheart. Orealistisk o full med fel.

19842006-07-31
Ja, man måste nog ha läst boken innan för att kunna förstå filmen. Däremot så skildrades hopplösheten och dom otroligt deprimerande miljöerna på ett bra sätt. Sen att John Hurt levererar repliken "I Hate Purity, I Hate Godness" på ett gudomligt sätt värmer. Ingen film för dom som vil ha fredagsmys. 100% deprimerande.

V för Vendetta2006-07-31
En underhållande film som är helt ok för slötittande. Riktigt kul att se John Hurt som Totalitärmaktens ledare med tanke på hans roll i 1984 :-)

Gråta med ett leende2006-07-30
Gripande och vacker

En långvarig förlovning2006-07-30
Mkt bra film, otroligt vackert foto o klurigt filmad.

Amelie från Montmartre2006-07-30
Sanlöst läckert filmad. En helt underbar Feelgod film. Tautou är hur charmig som helst.

Arizona Dream2006-07-30
Bra film, bra skådespel, bra musik men den gick inte ända hem hos mig.

Zigenarnas tid2006-07-30
Blev helt tagen av denna film om girighet och korrumption. Sanlös musik av Bregovic

Underground2006-07-30
Grymt bra film. Kusterica är King ! Hade varit ännu roligare om man förstått Jugoslaviens historia till fullo så man hade uppfattat all symbolik.

Offret2006-07-30
Ruskigt vacker film. Har dock svårt för svenska Teater aktörer. Hade varit en klar 5a om det varit ryska skådisar.

Match Point2006-07-30
Håller med Carmen, När jag såg filmen reagerade jag direkt på att han läste Dostojevski och hade det i åtanke genom resten av filmen. Huvud personen citerar faktiskt direkt ur Brott och straff. Hur som helst filmen är alldeles för utdragen i början för att bli rejält intressant i slutet som är ypperligt.

Järn 3:an2005-12-12
Herregud vad jag älskar Kim Ki- Duks filmer. Så otroligt vackra och filosofiska.

Heat2005-11-17
Om man är trött på filmer med stereotypa karaktärer (det mesta från Hollywood) så lär man gilla denna film. Scenen med Pacino o DeNiro på fiket slår det gnistor om. Till stora delar improvisation av dom två största !

Den siste mohikanen2005-11-17
Bra film med en av världshistoriens mäktigaste slutscener. Snacka om ståpäls !

Höstlegender2005-11-17
Gillar verkligen den här filmen. Episk o vacker.

Infernal Affairs2005-11-16
Ruskigt bra film. Spännande manus, bra skådespeleri och inte minst jäkligt bra regisserat.

Cannibal Holocaust2005-11-16
Helt klart mer substans och undermening i filmen än vad många verkar uppfatta.

Sin City2005-11-14
Ger den en fyra för att den är så jävla snyggt filmad. 1a historien bäst dom andra lite sämre.

Köpmannen i Venedig2005-11-14
Shakespeare kunde verkligen konsten att skriva minnesvärda manus. En film med flera bottnar och mkt tänkvärd.

Tolken2005-11-14
Usch vilken smörja ! Riktig Hollywood kliché dessutom riktigt dåligt regisserat.

Kocken2005-10-28
Bergqvist är så jävla skön. finns ingen som kan spela så dryg som han. Hur som helst filmen är bra första timmen men tappar rejält på slutet för att sluta totalt patetiskt.

« Föregående sida