Alla kommentarer avSpixo

Det regnar köttbullar2010-01-05
Fyndigt och stundvis riktigt kul.

Gran Torino2009-07-26
Den överraskade mig positivt. Jag hade rejält höga förväntningar på denna film och blev inte besviken. Vill se den minst en gång till för att ge den mer än en 4:an, men det här är helt klart en favorit bland de senare Clintan-filmerna. Historien var välskriven och även vi nordenbor kan känna igen oss i många delar av berättelsen. Att det skulle vara direkt förutsägbar skriver jag absolut inte på eftersom jag fick för mig en mycket mer amerikanst slut på det hela Rekommenderar absolut att man ska se denna film.

Shoot 'Em Up2007-12-23
Vad är en rulle med massor av överdriven våld och pistolskjutande? Machomän och vampiga brudar som svansar runt... Bara oehört tråkigt, ytligt och banalt och... och... och alldeles underbart underhållande! :-)

The Last Legion2007-05-23
Lagom underhållande film i äkta matinestil. Aishwarya lyckas med några riktigt fina fight-poser även om det i övrigt mest är action i nivå med TV-serien "Hercules".

White Noise 22007-05-23
Till en början rörig med en massa ologiska detaljer. Tar sig något en bit in i filmen, men i det stora hela så störde jag mig på den mer än jag tyckte att den underhöll.

The Fountain2007-05-16
Jag är lite kluven till om jag ska tycka bra eller illa om handligen. Det är dock otroligt snyggt och den får en 4:e för att slippa hamna i det stora grå facket med "OK" filmer.

Pollock2007-04-11
Beskriver på ett bra sätt det svåra i att livnära sig som konstnär, tro på sig själv och framförallt att låta bli att ta till spriten för att slippa känna ångesten. Bitvis riktigt bra, medans det stundvis känns utdragen som seg kola. Svår balans förståss. Jag tyckte det var intressant i det stora hela och jag ger den en stark 3:a.

Running Scared2007-04-08
Hatade inledningen med onödig stop motion, zoom in-ut och annat knas, men sedan upphörde det. Bra tempo, hyggligt bra karaktärer, flera spänningstoppar och överdriven våld när det väl dags för action. Helt i min smak. Utan vissa av irritationsmomenten så hade jag gillat den ännu mer.

The Marine2007-04-01
Lite i överkant med alla bränslebomsexplosioner, men annars helt OK action. Inget som sticker ut, men inte heller helt bedrövlig.

Once Upon a Christmas2007-01-03
Gamla bikinibruden Kathy Ireland (från bl.a. Sports Illustrated) spelar huvudrollen. Det är nog det som kan tänkas väcka intresse för denna film. Bör endast ses av folk som har för gott om tid, är helt okritiska och tycker att halsentimental vidbränd moralsoppa är intressant. Eller förkylda, neddrogade och med gratis betal-TV (som jag).

Idiotrepubliken2007-01-03
Kul med ny idé. Synd att man inte lyckas göra något varken riktigt kul eller häftigt med det hela. "I want to like it". :)

ABBA – The Movie2006-12-28
Handlingen är krystad, precis som det brukar, även i denna turnéfilm. Behållningen är dock ändå musiken och uppträdandena, men som film är en 2:a i överkant.

Stay2006-12-10
Kuslig och obehaglig. Tycker om berättarstilen och bildspråket.

Stormbreaker2006-12-03
Några roliga explosioner och ett par hyffsade stunts lyfter denna skräpfilm till en diskutabel 2:a.

The Host2006-11-25
Om man bortser från det studvist överdrivna skådespelandet och volymen den vidriga "umpa-umpa" (blåsinstrument och trummor i bästa bierstube stil) musiken trycktes ut i biosalongen så blir det här knappt en 4. Stundvis njöt jag riktigt mycket.

A Scanner Darkly2006-11-20
Härlig storry i äkta Philip K Dick stil. Den svårgeppliga världen för narkomaner som blandas med bizzara situationer där bl.a. en polis ska övervaka sig själv är precis så förvirrande som det ska vara. Att kunna förmedla den känslan på film också tycker jag är starkt.

Recycle2006-11-19
Vissa av scenerna är riktigt snyggt gjorda och man lyckas med en dröm/mardröm stämning. Annars? Inget... Håller med tidigare kommentarer om irriterande musik. Började lovande, men tappade sedan konceptet helt.

The Lost Hum2006-11-18
Intressant ur ett moraliskt perspektiv. Det är tyvärr det enda postiva med denna film. USELT ljud, dålig bildkvalité och otroligt konstiga scener som borde ha klippts ned eller bort helt. Jag har sett skolfilmsprojekt som varit intressantare och bättre.

Da Vinci-koden2006-09-24
Tur att jag inte betalade för att se den på bio.

Hustle & Flow2006-04-10
U know I's hard for a pimp...

Sidewalks of New York2006-04-02
Glad överraskning. Gillar dock inte de "intervjuinslag" som fanns med. Utan dem skulle denna ha fått en 4:a av mig.

Primer2006-03-21
Intressant historia. Lyckades förvirra bort mig på alla snurrningar. Vill se den igen och denna gången nykter. :) Bara att man vill se om den direkt gör att den hamnar relativt högt på min betygskala.

Into the Blue2005-12-26
På tok för lång. Stundvis bra fart och spännande, men det känns som evigheter med onödigt utdragna scener och saker som inte för handlingen vidare. Dykscenerna & Jessica förtjänar en 3:a. :-)

Bröderna Grimm2005-12-11
Jag hade helt klart för höga förväntningar på denna film. Retade mig på en hel del usla datoranimeringar, men roades dock av vissa scener (speciellt hr Stormare som tar ut svängarna). Några roliga igenkänningsstunder, men någon sagokännsla infann sig tyvärr inte hos mig. Slösa inte pengar på att se denna på bio.

Instängd2005-12-11
Bra spänning, beklämmande trånga miljöer och en del lyckade skrämseleffekter. Rekommenderas!

Man with the Screaming Brain2005-12-01
Rosa skootern får en 2:a. Annars bara slöseri med tid...

Serenity2005-11-30
Gillar serien (Firefly) och tycker om filmen. Den här ska jag köpa på DVD när det kommer.

Crazy/Beautiful2005-11-28
Gillar Kirsten Dunst, men det här är inte riktigt min min sort av film. Funkar som förströelse, men jag har sett liknade tidigare och denna tillför inget.

Paradiset2005-11-28
*gäsp* Synd att det inte gick något annat bra på TV istället. Var för lat för att smälla i en DVD så det blev denna låååångasamma tråkiga sak istället.

Mail Order Wife2005-11-28
Jag har lite svårt för filmare som gör dokumentärer som har skådespelare och manus. Den får väl klassas som "mokumentary", men på något sätt lyckas den ändå att väcka intresse och diskussion.

Nästa sida »