Alla kommentarer avcamitz

Contagion2011-10-11
Höjs ett betygsnäpp för trovärdighet och då talar jag som expert i ämnet.

Wallander - Luftslottet2010-04-25
Trodde inte det kunde bli sämre.

Hipsters2010-04-25
Välbeprövat tema. Bara det att den är bäst i sitt slag.

Margot at the Wedding2008-11-02
Störande precisa skilldringar av interaktionen mellan familjemdelemmar.

Skicka vidare2008-09-22
Bra tema. Skulle vinna på att vara det minsta trovärdig. Allt från att man inte bromsar och tutar samtidigt eller att en flicka med andnöd skulle få sitta i väntrummet till att en person på randen till nervöst sammanbrott skulle lyckas ta kontroll över en klass 11-åringar första skoldagen. Vi ska inte snacka om huvudkaraktärens brådmogenhet.

Night on Earth2008-08-06
Udda tillgjorda existenser i samhällets marginal.som långsamt glider runt i Taxi till Tom Waits musik...Önskar ett snabbt slut. Benigni höjer filmen för mig ...hela stämningen bara är så, långsam, men också ofta så märklig och oförutsägbar, vilket måste sägas vara lätt att ådstakomma när man har det som mål.

Young Adam2008-07-11
Vem fan är adam?

Stardust2008-05-09
Vilken härlig film!

Be Kind Rewind2008-04-16
Retrokänsla i nutid. Gillar budskapet starkt.

Funny Games U.S.2008-04-09
Visste inte att det var en remake. Det kanske gör den mindre meningslös. Något mindre.

Zatoichi2008-03-30
Lite osammanhängande, eller?

De sista sakerna2008-03-28
Vad är det för namn dom uttalar innan dom dyker? Fauneo nånting??

Reservation Road2008-03-26
Rätt seg. Men den hade varit sämre med Lena Endre och Rolf Lassgård exvis. Amerikansk prettofilm är trots allt lite bättre än svensk.

Waz2008-03-20
Det börjar med några klassiska repliker och pastischartade scener. Därefter är det en befriande uppgörelse med hela gengren.

Ladyhawke2008-01-06
Jag är glad fantasygengren kommit utvecklats en hel del sen 80-talet.

En satans eftermiddag2007-12-14
Känsla från bruna 70-tals filmer till trots, Al Pacino är så bra! Och i början kunde jag inte ens avgöra om det verkligen var han!!

Transformers2007-11-30
noob: Jag går och kollar på en fotograf som klär sig i pyamas och skjuter spindeltråd från handlederna. Vill inte påstå att dessa filmer bör få oskars men jag begär av Transformers motsvarande tankearbete bakom manuset, faktiskt.

Transformers2007-11-30
Some kind of molecular armour...

Hot Rod2007-11-16
Brukar inte gilla sana har, men den var forvanansvart bra! Inte mer an en 2a men anda! Jag skrattade pa riktigt mer an ett par ganger och blev en gnutta varm av familjen!

Identity2007-10-21
Den här idén hade förtjänat ett bättre manus.

Evil Dead2007-09-24
Klassiker eller ej...

6 Points2007-06-19
Hmm, inte så bra.

Once Upon a Time in America2007-03-24
Jag är drabbad. Över tre timmar, men den kändes inte lång alls.

Spartan2007-03-06
whoops.

Sexy Beast2007-02-22
I really like this film!

Fönstret åt gården2006-12-06
Åstakommer en skön känsla i början av filmen med härliga karaktärer och imponerande foto. Men storyn är undermålig. Tyvärr.

Joyride2006-11-27
Koreografi?

Blackout2006-11-06
Oh my god, vilket skräp. Sverker, var är din soptunna?

The New World2006-04-05
Röda Linjen känns igen men Malick har utvecklat sin berättar teknik till ett angenämare plan. Repetitiv musik, överkänsliga mikrofoner ger en stämning som är svår att hitta. Man måste ge honom högt betyg för hans hopp i tiden utan att förlora tittaren och utan att vara övertydlig. Det är en enda lång smeksam kronologi.

The Constant Gardener2006-01-10
Störde mig dock på Postlethwaites dialekt. Skulle det vara en boer-brytning?

Nästa sida »